မရိပ္မိလို႔ မသိတာပါ သံေဝဂရစရာေတြခ်ည္းသာ

ဗုဒၶ ဂယာ ခရီးသြားမယ္ ဆိုတာကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ႀကိဳေလွ်ာက္ေတာ့ အားလံုးက သံေဝဂ ဥာဏ္ျဖစ္ေအာင္၊ သစၥာေလးပါး တရား ေတြသိခဲ့ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ ဖု႔ိမိန္႔ၾကတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့  (၁၄)ႏွစ္က သံေဝဇနိယ ေလးဌာန (ဖြား၊ ပြင့္၊ ေဟာ၊ စံ)နဲ႔ အဝိဇဟိတ ေလးဌာန (ဘုရားရွင္တုိင္း မစြန္႔အပ္ေသာ ေနရာ အရပ္မ်ား ) ေတြကို ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သြားတဲ့အခ်ိန္က ရာသီဥတု ပူလို႔ ပင္ပန္းလြန္းတာ ကလြဲၿပီး ဘာသံေဝဂမွ မရေပါင္၊ အသက္ငယ္ေသးတာ လည္း ပါမယ္။ အရင္ သြား တုန္းက ‘ကာလကတၱား’ကေန တစ္ဆင့္ သြားခဲ့ဖူးတယ္။ ခုေတာ့ ရန္ကုန္နဲ႔ ဂယာကို တိုက္႐ိုက္ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း ေတြ ရွိ လာေတာ့ သြားခ်င္ရင္ ထသြား ႐ုံပဲ။  အခုေတာ့ ကာလကတၱားလည္း ‘ကိုလ္းကတၱား’ ဆိုၿပီး ေခၚတြင္ေနၿပီေပါ့။ ဘံုေဘၿမိဳ႕လည္း မြန္ဘိုင္းဆုိၿပီး ေျပာင္းလဲေနၿပီေလ။

         ေရာက္ပါၿပီ ဂယာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ (၂၅ဝဝ) ေက်ာ္ဆိုတာ မေျပာနဲ႔၊ အရင္ (၁၄)ႏွစ္ကနဲ႔ ဘာမွ မတူေတာ့တဲ့ ဘုရားပြဲႀကီး လိုပါပဲလား။ လူေတြ၊ ဆုိင္ေတြလည္း စည္ကားလုိက္တာ။ တိဗက္ေတြ အလာမ်ားတဲ့ ရာသီဆုိေတာ့ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ ရွိခိုးတဲ့ ပ်ဥ္ခင္းေတြလည္း အစီရီပဲ။ ျမန္မာေတြက ထိျခင္းငါးပါးနဲ႔ ကန္ေတာ့သလို တိဗက္ေတြက မတ္တတ္ အေနထားကေန ဝမ္းလ်ားေမွာက္သြား တဲ့အထိ ဒုိက္ထိုးသလိုမ်ဳိး ထိျခင္းအားလံုးနဲ႔ ကန္ေတာ့ တာလားမသိ။ သူတို႔က ဘုရားေလာင္း သုေမဓာ ရေသ့ ဘဝတုန္းက ဘုရားရွင္ကို ဖူးေျမာ္ ရာမွာ မၿပီးေသးတဲ့လမ္းေပၚမွာ ခႏၶာကိုယ္ကို တံတားသဖြယ္ ခင္းၿပီး ႀကိဳတဲ့ပံုစံမ်ဳိး (ဗ်ာဒိတ္ခံစဥ္) ကို ရည္ရြယ္လို ဟန္တူပါတယ္။ ထိုင္းအဖြဲ႕ေတြက လည္း စနစ္တက်ပဲ။ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္ (တုိင္ေပ)၊ သီရိလကၤာလည္း လာတာပဲ။ လူမ်ဳိးစံုဟာ ဘုရား ပြင့္ခဲ့တဲ့ ဒီအရပ္မွာ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔  ဂုဏ္ေတာ္ေတြပံု ေဖာ္ရင္း ပူေဇာ္ေနၾကတာၾကည့္ရင္း ဗုဒၶရဲ႕မဟာက႐ုဏာဥာဏ္ေတာ္ သက္ေရာက္မႈ အခ်ိန္ကာလ ရွည္ေတြကို အံ့ၾသမိပါတယ္။

           အာရွမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ႏိုင္ငံေတြက ရဟန္းေတြ စု႐ံုးၿပီး ပိဋကတ္သံုးပံု ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲ ႀကီး ဆယ့္ႏွစ္ရက္ (၁၂.၃.ဝ၇ မွ ၂၄.၃.ဝ၇ ထိ) က်င္းပဖို႔လည္း ဗုဒၶဂယာရဲ႕ သတၱဌာန တစ္ဝိုက္မွာ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ ဒါဟာ ႏွစ္ (၇ဝဝ) အတြင္းမွာ ဒုတိယအႀကိမ္ က်င္းပ ႏိုင္ျခင္းပါ။ ခုလိုျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ကို LBDFI (www.lbdfi.org) က ကူညီ ပံ့ပိုးေပးတာေလ။ မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ ဗုဒၶေဟာေဖာ္ၫႊန္ျပခဲ့တဲ့ တရား အႏွစ္သာရေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနသလို တစ္ဖက္က လည္း ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ တိုင္ သံုးေဆာင္ေတာ္ မူခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ဝတၴဳ ပစၥည္း အမွတ္သညာေတြ ယိုယြင္းေနတာဟာလည္း သံေဝဂရစရာ တစ္ခုပါပဲေလ။ အရင္ (၁၄)ႏွစ္တုန္းက မဟာေဗာဓိပင္ ႀကီးမွာ ေရႊသကၤန္း၊ ၾကာသကၤန္းေတြ ကိုယ္တုိင္ဝင္ထြက္ ကပ္လို႔ရေပမယ့္ ခုေတာ့ ပြတ္လံုးတိုင္ ေတြရဲ႕ အျပင္ကသာ အာ႐ံုျပဳၾကရတယ္။ စတုတၴ မ်ဳိးဆက္  ေဗာဓိပင္ ႀကီးလည္း သံမဏိတိုင္ေတြနဲ႔ ေထာက္ ကူေနရၿပီး ဂ်ပန္ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေဆးဝါး ကုသမႈကို ခံေနရပါပေကာ။

  ဂယာၿမိဳ႕မွာ အာ႐ုံျပဳစရာ သတၱဌာန အျပင္ သုဇာတာ ကပ္တဲ့ ဃနာႏို႔ဆြမ္း ေရႊခြက္ကို အဓိ႒ာန္ျပဳေမွ်ာရာ ေနရၪၥရာျမစ္၊ ဒုကၠရ စရိယာ က်င့္တဲ့ ဥ႐ုေဝလေတာင္၊ မဟန္႔ နန္းေတာ္နား က မင္းတုန္းမင္း ဇရပ္နဲ႔ ေက်ာက္စာတိုက္တို႔လည္း ရွိေသးတယ္။ ဒုကၠရ စရိယာဆိုတဲ့ ခဲယဥ္းစြာ ျပဳရေသာ အက်င့္ကို က်င့္တဲ့ေတာင္ကို အေတာ္ ပင္ပင္ ပန္းပန္း တက္ရတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က်င့္ခဲ့တဲ့ အက်င့္ေရာ ဘယ္ေလာက္ ပင္ပန္းလိုက္မလဲ။ မဟန္႔နန္းေတာ္ အနားမွာရွိတဲ့ မင္းတုန္းမင္း ဇရပ္ ကို ျမင္ရေတာ့ စိတ္မေကာင္း။ ဇရပ္ထဲမွာ ျဖစ္သလို ေနၾကတဲ့ အိႏိၵယ လူမ်ဳိးေတြ ရဲ႕အိပ္ရာမ်ားနဲ႔ အဝတ္ႀကိဳးတန္း မ်ားက တြဲရရြဲ။ ေက်ာက္စာတုိက္ ကေလးႏွစ္ခု က လည္း ၿခံဳထဲက ေန အလွဴရွင္ ေမွ်ာ္ေနသေယာင္။ ေက်ာက္စာ လည္း တစ္ခ်ပ္ပဲ ရွိေတာ့တာမို႔ အဲဒီ က်န္ေနေသးတဲ့ ေက်ာက္စာပါ ေပ်ာက္သြားမွာ အဟုတ္ စိုးရိမ္မိ ပါတယ္ ။

      မိဂဒါဝုန္မွာ ဓမၼစၾကာ တရားေဟာတဲ့ေနရာ၊ အနတၱလကၡဏ သုတ္ေဟာတဲ့ေနရာေတြကို ျမင္တာနဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆး တရားမွတ္ခ်င္စိတ္ေတြ ဘယ္သူ မဆုိျဖစ္ၾက မွာပါပဲ။ လူအမ်ားနဲ႔ စု သြားရတဲ့ ခရီးျဖစ္တာကတစ္မ်ဳိး၊ ေလ့လာၾကည့္႐ႈဖို႔ တဖြဲဖြဲေရာက္ေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား အဖြဲ႕ေတြ မ်ားတာက တစ္ေၾကာင္းမို႔ သီးသန္႔ အခ်ိန္ေပး သြားသင့္တဲ့ေနရာပါပဲ။ အဲဒီဝင္းထဲမွာပဲ အာေသာက ေက်ာက္တုိင္ အက်ဳိးအပဲ့ေတြကို သံဆန္ခါနဲ႔ခတ္ ၿပီး ျပထားတာေတြ၊ ဟိုးတုန္းက လက္ရာနဲ႔ ထြင္းထုထားတဲ့ ေက်ာက္သား အက်ဳိးအပဲ့ေတြ ျမင္ရတာဟာ  အေတာ္စိတ္မခ်မ္းေျမ့စရာပါ။

           လုမိၺနီမွာလည္း အာေသာကေက်ာက္တုိင္ က ဘုရားေလာင္းဖြားတဲ့ေနရာ (အခုေတာ့ အုတ္တုိက္နဲ႔ေပါ့ေလ) နားမွာရွိတယ္။ ဘုရားေလာင္း ဖြားစဥ္က အင္ၾကင္းေတာျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ခုေတာ့ အင္ၾကင္းပင္ အလတ္ေလးႏွစ္ပင္ေလာက္ပဲ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအင္ၾကင္းပြင့္နဲ႔ ရန္ကုန္မွာ ေတြ႕ရတဲ့ အင္ၾကင္းပြင့္ေတြက မတူဘူး။ ရန္ကုန္ က အပြင့္ေတြကႀကီးၿပီး တစ္ပြင့္စီပဲပြင့္တာ။ လုမိၺနီက အင္ၾကင္းက အပြင့္ေသးေသး အခိုင္လိုက္၊ အဆုပ္လိုက္ ပြင့္တယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ ဆရာဦးျမသန္းစံကေတာ့ လုမိၺနီကိုေရာက္ရင္ ကိေလသာအေၾကာင္းကို ပိုဆင္ျခင္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ ဥာဏ္မမီလို႔ ဘာကို ဆင္ျခင္ရမွန္းကို မသိတာ။ လုမိၺနီက ေလာက မဏိစူဠာ ေစတီေတာ္၊ အာနႏၵာသိမ္ေတာ္၊ ျမန္မာ ေရႊေက်ာင္း တုိ႔ကို ဖူးေတြ႕ရတာလည္း ၾကည္ ၾကည္လင္လင္ နဲ႔ကို ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ မိတာ ပါ။ ျမန္ မာေတြ လွဴဒါန္းႏိုင္တာကိုလည္း သာဓု အႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚရင္း မုဒိတာပြားမိပါတယ္။

           ကုသိနာ႐ံုေရာက္ေတာ့ အံ့ၾသသြားတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၄)ႏွစ္က မရွိေသးတဲ့ မဟာသုခံဒဒ ခ်မ္းသာႀကီးေစတီေတာ္ကို ဖူးလုိက္ရတာ ရန္ကုန္ နဲ႔နီးေနသလို ခံစားလိုက္ရတယ္။ ေရႊတိဂံုနဲ႔ ပံုစံတူ ေနတာကိုး။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္မျပဳခင္ ဘုဥ္းေပးခဲ့တဲ့ ဝက္ပ်ဳိသားဟင္းက နတ္ၾသဇာတစ္မ်ဳိးထည့္ ခ်က္ထားလို႔ ဝမ္းေတာ္ လားရတာတဲ့။ တခ်ဳိ႕က်မ္း ေတြမွာ ဝက္ပ်ဳိသား မဟုတ္ဘဲ ေျမဇာဥနဲ႔တူတဲ့ မိႈတစ္မ်ဳိးလို႔လည္း ေျပာၾကျပန္ေရာ။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့ ဒီကုသိနာ႐ုံ ကို ေရာက္တဲ့သူ တခ်ဳိ႕ က ဝမ္းနည္းၾက ရတယ္တဲ့။ ဘုရားကို လြမ္းတာ လည္းပါမယ္၊ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္လည္း သံသရာေတြ ဒီေလာက္ရွည္ေနတဲ့အထိ ကြၽတ္တမ္း မဝင္ႏုိင္ ေသးလို႔ အားငယ္တာလည္း ပါမယ္ထင္တယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ကိေလသာ ပရိနိဗၺာန္ (ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္တြင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး စကပင္ျပဳလုပ္ခဲ့)၊ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ (ကုသိနာ႐ံုတြင္ က်င္းပခဲ့)တို႔ကို မမီေပမယ့္ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ မတိုင္ခင္ထိေတာ့ ႀကိဳးစား အားထုတ္ႏုိင္ၾကပါ ေသးတယ္။

           သိဒၶတၱ မင္းသားဘဝနဲ႔ေရာ ေဂါတမဘုရား အျဖစ္နဲ႔ပါ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ေနရာေတြမို႔ ဒီေနရာ ေတြကို ေျမျမတ္ မဟာလို႔ တင္စားၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္  ျမင္ျမင္ကရာ စိုက္ခင္းပ်ဳိးခင္းေတြ ကလည္း အားရစရာျဖစ္ထြန္းေနတာလို႔ ေျပာၾက တယ္။ အလြန္ ကံေကာင္းတဲ့တုိင္းျပည္ပါပဲ။  ဂယာကေန မိဂဒါဝုန္ ရွိတဲ့ ဗာရာဏသီကို ကားနဲ႔သြားရင္ (၈)နာရီေက်ာ္ၾကာ၊ မိဂဒါဝုန္ကေန သာဝတိၱကိုလည္း တစ္ေနကုန္နီးပါး၊ သာဝတိၱ ကေန လုမိၺနီကိုလည္းတစ္ေနကုန္၊ ဘုရားေမြး ရပ္ေျမ လုမိၺနီ က နီေပါ ထဲမွာမို႔ အိႏိၵယ၊ နီေပါ နယ္စပ္ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးကလည္း အဆင္ မသင့္ရင္ ၾကာတတ္ေသးတယ္။ လုမိၺနီကေန ကုသိနာ႐ံုက ေန႔ဝက္ခရီး၊ ကုသိနာ႐ံု ကေန ပတၱနားကလည္း (၁ဝ)နာရီေက်ာ္ ေမာင္းရတာမို႔ လမ္းခရီးမွာ အိမ္သာအခက္အခဲက ရွိၿပီးသားပဲ။ လမ္းမွာ  Reliance ဓာတ္ဆီဆုိင္ကဖြင့္တဲ့ A1 စားေသာက္ဆုိင္ ရွိမွ အိမ္သာရွိတယ္။ မဟုတ္လို႔ ကေတာ့ လမ္းေဘး မွာပဲ ခ်ဳံခိုတုိုက္ပြဲခင္းေပေရာ့။ အေပါ့အပါးသြားတာကို စိတ္ဝင္စားမယ့္ကုလား ကလည္း ေနာင္ျပန္ေတြ႕ ရမယ့္ သူေတြ မဟုတ္လို႔ ကိစၥမရွိ။ ဘုရားဖူး အခ်င္းခ်င္းက်ေတာ့ ရွက္ရ၊ အားနာရနဲ႔ အေတာ္ဒုကၡမ်ားတယ္။ ဆီး၊ ဝမ္းကိစၥ ဆိုတာကလည္း ကိုယ္က ၾသဇာေညာင္းတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး။ ေအာင့္ထား စမ္းဆုိလည္း ခဏပဲရမွာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစိုးမရတဲ့ သဘာဝဒုကၡေတြ ၾကားထဲမွာ ဥာဏ္နည္းလို႔ ပိုအဆင္မေျပျဖစ္ရတာေလး တစ္ခုေျပာ ခ်င္ ေသးတယ္။ တျခားမဟုတ္ပါဘူး..ကားက တစ္ေနကုန္ စီးရမွာ ဆုိေတာ့ သက္ေသာင့္သက္သာ ပိုျဖစ္မလား ဆိုၿပီး ေဘာင္းဘီရွည္ဝတ္ လုိက္မိတာ၊ လမ္းမွာ အေပါ့ ပါးသြားခ်င္ေတာ့ လံုခ်ည္လို ဣေႁႏၵရရအုပ္လို႔ မရဘူးေလ။ ေရာက္လိုက္တဲ့ဒုကၡ၊ သင္ခန္းစာတစ္ခုပါပဲ။ ဒါေတာင္ အဲဒီေန႔က မိုးမရြာလို႔။ ႏွင္းမိုးက် တဲ့ေန႔ေတြနဲ႔လည္း ႀကံဳခဲ့ရေသးတယ္။ အဲလိုေန႔ ေတြဆုိ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားၿပီး စားေသာက္မႈ အတိုင္းအတာကို ခ်င့္ခ်ိန္မႈျပဳၾကေပေရာ့ပဲ။ မ်ားမ်ားေသာက္ရင္ ခဏခဏ ေပါက္ ရေတာ့ မွာေလ။ မိုးထဲမွာ ထီးေလးကိုင္ၿပီး အေပါ့အပါး သြားရတာ ေပ်ာ္စရာ မွမဟုတ္တာ။ လမ္းမွာဒုကၡျဖစ္မွာ ေၾကာက္ေတာ့ မနက္လင္းတာ နဲ႔ ေကာ္ဖီေသာက္၊ အိမ္သာထိုင္ၿပီး ဝမ္းရေအာင္ လုပ္ထားရတယ္။ မဟုတ္ရင္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုစခန္း သြားရမလဲ ဆိုတာကို တထိတ္ထိတ္နဲ႔ အစာေဟာင္းအိမ္ ရွိရာပဲ အာ႐ံုျပဳေနရမွာ။

    စိတ္ေမာလူေမာ ၾကားထဲက ေနာက္ဒုကၡက အမ်ဳိးသမီး ဓမၼတာလာျခင္းပဲ။ စြန္းေပမွာစိုးရ၊ အဲဒီ လစဥ္သံုး ပစၥည္း လဲဖို႔ေနရာ မေတြ႕မွာစိုးရ၊ ေသြးအား နည္းတတ္တဲ့ အခ်ိန္မို႔ ပိုႏြမ္းရတဲ့ ၾကားထဲ ကားကတစ္ေနကုန္ စီးေနရတာဆုိေတာ့ လူက ေျမာ့ေျမာ့ပဲ။ တရားစာလည္း မရြတ္ႏိုင္၊ စိတ္ပ်က္ ပ်က္နဲ႔ ကိုယ့္ခႏၶာအေၾကာင္းပဲ ကိုယ္စဥ္း စားေတာ့ မွ ခႏၶာထဲမွာ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လည္ပတ္ေနတဲ့ ယႏၲရားေတြမွာ ‘ငါ’ဆိုတဲ့အရာ တပ္ခြင့္ ရွိတဲ့ေနရာ ကို မေတြ႕ေတာ့။ ဆီး၊ ဝမ္းသြားခ်င္လည္း သူ႔ သေဘာ၊ ဓမၼတာ အေပၚမွာလည္း ဘာမွအစိုးမရ နဲ႔၊ တကယ့္သံေဝဂဌာနက ကိုယ့္ကိုယ္ထဲမွာရွိေန တာပဲ။ ဓမၼကထိကေတာ့ ကိုယ့္ခႏၶာထဲမွာ ေဟာေနၿပီ။ အဲဒီသံေဝဂရေတာ့မွ ကိုယ့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာႀကီးကို အလြန္ေက်းဇူးတင္မိတယ္။ အိႏိၵယမွာ အိမ္သာ ပါးရွားလို႔သာ ဆီးဝမ္းကိစၥ သတိထားမိလာတာမို႔ သူတို႔ဓေလ့ကိုလည္း အေထာက္ အပံ့ ေကာင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ ျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕လစဥ္ဓမၼတာ အေပၚမွာလည္း အျပစ္မျမင္ဘဲ ရ,ထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီး သဘာဝကိုက အဆိုးထဲ က အေကာင္းလို သံေဝဂယူတတ္ရင္ ရေန ျပန္ပါေရာ။ ေယာက်္ား ေတြမွာ ဒီလို႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္ႏုိင္စရာမွ မပါဘဲ။

            ဒီဘုရားဖူး ခရီးစဥ္မွာ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ သံေဝ ဇနိယေလးဌာန (ဘုရား ဖြား၊ ပြင့္၊ ေဟာ၊ စံ အရပ္မ်ား)၊ အဝိဇဟိတေလးဌာနဆိုတဲ့ ဘုရားရွင္ တုိင္း မစြန္႔အပ္ေသာ ေနရာအရပ္မ်ားဟာ သံေဝဂ ယူသင့္တဲ့ေနရာဆိုေပမယ့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္သတိၱေတြ ဒီအခ်ိန္ထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတဲ့ စြမ္းပကား က အံ့မခန္းမို႔ သံေဝဂကလည္း ယူတတ္ မွရမွာ။ ဒီဗုဒၶဂယာ ဘုရားဖူးၿပီးရင္ အပါယ္တံခါးပိတ္ တယ္လို႔ဆုိတာကေတာ့ ဘုရားဖူး႐ုံနဲ႔ပိတ္မွာ မဟုတ္ပါ။ ခရီးရွည္ တစ္ေလွ်ာက္ ပင္ပန္းေပမယ့္ ဘုရားဖူး အခ်င္းခ်င္း နားလည္ေဖးမမႈေတြနဲ႔ ခႏီၲပါရမီ ျဖည့္ႏိုင္ၾကမွပါ။ ပင္ပန္းလွတဲ့ ဒီဘုရားဖူး ရက္ရွည္ခရီးဟာ သံေဝဇနိယ ေလးဌာနအျပင္ ကိုယ္တြင္းသံေဝဂေတြ နဲ႔ျဖည့္ ဆည္းရင္း သံသရာ ခရီး အတြက္ အေလ့က်င့္ ေကာင္းေတြရတဲ့ ဘုရားဖူး ခရီးတစ္ခုပါပဲ။ ရလာတဲ့ သံေဝဂကိုပဲ ဥာဏ္အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ အထပ္ထပ္ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္မိဖို႔ ဆက္ၿပီး ႀကိဳးစားေနရဦးမွာပါ..ဒါမွ လည္း သံေဝဇနိယေလးဌာန ဖူးေျမာ္ ျခင္းအေပၚ ဘုရားရွင္က ညီေတာ္အာနႏၵာကို မိန္႔မွာခဲ့တဲ့ -

    ”ခ်စ္သားအာနႏၵာ- သဒၶါတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းေယာက်္ား၊ ရဟန္းမိန္းမ၊ ဥပသကာ ဒါယကာ၊ ဥပသိကာ ဒါယိကာမ မ်ားတို႔သည္ (၁) ဤ လုမိၺနီဌာန ၌ ျမတ္စြာဘုရား ဖြားျမင္ေတာ္မူ ၏ဟုလည္းေကာင္း၊ (၂) ဤမဟာေဗာဓိ ေအာင္ ေျမဌာန၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ ေသာ သမၼာသေမၺာဓိ ဥာဏ္ေတာ္ကို ရေတာ္မူ၏ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ (၃) ဤမိဂဒါဝုန္ေတာ၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေသာ တရား ေတာ္ဓမၼစက္ ကို ျမြက္လည္ေစေတာ္မူ၏ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ (၄) ဤ ကုသိနာ႐ံုဌာန၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခႏၶာၾကြင္းမရွိေသာ ၿငိမ္းျခင္း သေဘာ= အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန ဓာတ္ျဖင့္ ဝင္စံ ေတာ္မူ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႀကံစည္ေအာက္ေမ့ လ်က္ လာေရာက္ၾကလိမ့္မည္။ ခ်စ္သား အာနႏၵာ -ေစတီပုထိုးတို႔ကို ဖူးေျမာ္ရန္ သြားလာလွည့္လည္ ၾကေသာ သူတို႔သည္ ၾကည္ညိဳစိတ္ ရွိၾကလ်က္ ေသကုန္လွ်င္ ထိုသူအားလံုး တို႔သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ျပတ္ေၾကြေသသည္မွ ေနာက္ ကာလ၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသုဂတိ သို႔ေရာက္ရွိၾကလိမ့္မည္” ဟု မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့တဲ့ စကားဟာ တရားအျဖစ္ မိမိသဏၭာန္မွာ ထင္ရွားလာမွာ မဟုတ္လား..။

 ေငြေသာ္တာ