ဒစၥေနးခရီးသြားအိပ္မက္မ်ား

3909

ခရီးသြားတယ္ ဆုိတာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေလး ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတတ္ၾကပါတယ္။ သားသမီးရွိ လာတဲ့ မိဘေတြအဖို႔ ခရီးသြားျခင္း ကေတာ့ အလုပ္ကိစၥ ကလြဲရင္ က်န္ တာေတြမွာ ကိုယ့္ သားသမီးေတြနဲ႔ အတူတကြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးသြား ခ်င္ၾကတာပါပဲ။ သားသမီးေတြေပ်ာ္တဲ့ အေပ်ာ္ ကပဲ ကိုယ့္ရင္ထဲကို စီးဆင္းလာလို႔ရတယ္။ သူတို႔ မပါဘဲ သြားရတဲ့ အခါ ဘယ္လိုေပ်ာ္စရာမ်ဳိး ပဲေတြ႕ေတြ႕ ခံစားလို႔တယ္မရခ်င္ဘူး။ ေဟာင္ေကာင္ဆုိတဲ့ေနရာမ်ဳိးကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဆုိ သြားဖို႔မစဥ္းစားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ အသည္းစြဲ ဒစၥေနးဥယ်ာဥ္ကမၻာေလးက ေဟာင္ေကာင္မွာ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္တုန္းကမွ ဖြင့္ထား တာဆုိေတာ့ ကေလးေတြကို ပို႔ခ်င္စိတ္က မဖြင့္ခင္ကတည္းကရွိခဲ့တာ။ တျခားဒစၥေနးဥယ်ာဥ္ ေတြက ဖေလာ္ရီဒါ၊ ကယ္လီဖိုးနီးယား၊ ပါရီနဲ႔ ဂ်ပန္မွာဆိုေတာ့ နီးနီးနားနားပို႔စရာက ေဟာင္ေကာင္ပဲ ေရြးလို႔ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ရဲ႕ ခရစၥမတ္အားလပ္ရက္ေတြမွာ သူတို႔နဲ႔ အတူ ေဟာင္ေကာင္သြားလည္ဖို႔  စီစဥ္ရတာေပါ့။ ဟိုမွာ ေဆြမ်ဳိးမေျပာနဲ႔ မိတ္ေဆြေတာင္မရွိတဲ့သူအေနနဲ႔ ခရီးသြားကုမၸဏီကိုပဲ အားကိုးအား ထားျပဳရင္း ေရာက္ခဲ့ရတာပါ။ ရတီရဲ႕ပရိသတ္ေတြ ေဟာင္ေကာင္သြားျဖစ္ရင္ လည္းရတာ အဆင္ေျပေအာင္ သိတာေလးေတြ ေျပာျပမယ္ေနာ္။

    ေဟာင္ေကာင္ကြၽန္းစု ဆုိတဲ့အတိုင္း ေဟာင္ေကာင္ကြၽန္း၊ လန္တူကြၽန္း၊ လမ္မာကြၽန္း စသျဖင့္ ရွိၾကေတာ့ တံတားေတြက ေနရာတကာမွာ ေပါ မွေပါပဲ။ ဒစၥေနးဥယ်ာဥ္က လန္တူကြၽန္းေပၚမွာ။ တျခားလည္စရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေဟာင္ ေကာင္ကြၽန္းေပၚမွာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒစၥေနးကို လည္ မယ္ဆုိရင္ အဲဒီဥယ်ာဥ္နားက ဒစၥေနးပိုင္ ဟိုတယ္ႏွစ္ခုကို ဘြတ္ကင္လုပ္တည္းမွ လည္တာအဆင္ေျပတယ္။ ေဟာင္ေကာင္မွာ လည္မယ္ဆုိရင္ လည္း ၿမိဳ႕ထဲကဟိုတယ္တည္းၿပီး လည္မွသြားရလာရတာ အဆင္ေျပတယ္။ ေဟာင္ေကာင္ ၿမိဳ႕လယ္မွာ စတည္းခ်ၿပီး ေနရာစံုသြားလို႔ လည္လို႔ ျဖစ္တယ္ေလ။

           ဒစၥေနးရဲ႕ဟိုတယ္ႏွစ္ခုက ေခတ္မီ ဒီဇုိင္းပံု ေဆာက္ထားတဲ့  Disney’s Hollywood ဟိုတယ္နဲ႔ ရဲတိုက္ ပံုခပ္႐ိုး႐ိုးေဆာက္ထားတဲ့ Disney Land ဟိုတယ္ေတြပါ။ အဲဒီဟိုတယ္ ႏွစ္ခုက ကပ္ရက္ပါပဲ။ ဟိုတယ္ထဲ မွာလည္း ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြက သူ႔အခ်ိန္နဲ႔သူ သြား လာလွည့္လည္ေနၾကတယ္။ တီဗီမွာလည္း တစ္ ခ်ိန္လံုး Disney Channel ေတြ လႊင့္တဲ့ အျပင္ ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္မွာလည္း အိပ္ရာဝင္ ပံုျပင္ဇာတ္ လမ္းေတြ လႊင့္ေပးေတာ့ ပိုစိတ္ကူးယဥ္ လို႔ေကာင္းတာေပါ့။ ဟိုတယ္နဲ႔ အခန္းေတြရဲ႕ အျပင္ အဆင္ဟာ အိပ္မက္ကမၻာ ထဲေရာက္ေနရ သလို ခံစားေစရေအာင္ ျပင္ဆင္ထားတယ္။ ဟိုတယ္ထဲမွာပဲ အ႐ုပ္ဆုိင္ေတြ၊ စားေသာက္ ဆုိင္ ေတြနဲ႔မို႔ ဥယ်ာဥ္ထဲမေရာက္ခင္ကတည္းက ေပ်ာ္ စရာေတြခ်ည္းပဲ။ ဟိုတယ္ကေန ၁၅ မိနစ္တစ္ခါ ဥယ်ာဥ္ကိုထြက္ေနတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားေတြစီးသြား ရင္ ၅ မိနစ္ေတာင္ မၾကာဘဲနဲ႔ ဒစၥေနးဥယ်ာဥ္ အဝကိုေရာက္တယ္။ အဲဒီ Shultle Bus ေတြက အခမဲ့ ႀကိဳက္သလိုစီးပဲ။ ဥယ်ာဥ္ထဲဝင္တဲ့လက္မွတ္က ဟိုတယ္မွာ ဝယ္လည္းရတယ္။ ကိုယ့္ ခရီးသြား ကုမၸဏီနဲ႔ ႀကိဳဝယ္ခိုင္းလည္းရတယ္။ ဝင္ခြင့္ လက္မွတ္ႏႈန္းထားနဲ႔ ဟိုတယ္ စရိတ္ ေတြက ခရီးသြားရာသီတို႔၊ ခရစၥမတ္အားလပ္ရက္ ေတြဆုိ ေစ်းႀကီးတယ္။ အဲဒီလို အခ်ိန္ေတြပဲသြားဖို႔ ကိုယ္က အားတယ္ ဆုိရင္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်ရယ္၊ သြားမယ့္ လမ္းေၾကာင္းေတြ ေရြးရလြယ္ေအာင္ ေျမပံုစာရြက္၊ လက္ကမ္း ေၾကာ္ျငာ စာရြက္ေတြကို ေလဆိပ္မွာကတည္းက ႀကိဳယူထားရင္ မမွားဘူး။

           ဒစၥေနးဥယ်ာဥ္ရဲ႕ဘတ္(စ္)ကားဂိတ္ကေန ဆင္းၿပီး ၅ မိနစ္ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္ရင္ ဥယ်ာဥ္ ရဲ႕ဝင္ေပါက္ေရွ႕ေရာက္ၿပီ။ အဲဒီေရွ႕မွာ မစ္ကီ၊ ပလူတိုနဲ႔ ေဝလငါး အ႐ုပ္ ႀကီးေတြပါတဲ့ ေရပန္း အႀကီးႀကီးကႀကိဳဆုိေနတာဟာ အစဥ္သျဖင့္ သစ္ လြင္ေနေစမယ့္နိမိတ္ေတြအလားေပါ့။ ဥယ်ာဥ္ ႀကီးမွာ ေဆာ့စရာ၊ ၾကည့္စရာ၊ သြားစရာ၊ ဝယ္ စရာေတြက အမ်ားႀကီးမို႔ တစ္ေန႔တည္း အခ်ိန္ လံုလံုေလာက္ေလာက္နဲ႔ စံုစံုလင္လင္လည္ႏိုင္ဖို႔ လမ္းၫႊန္ေျမပံုနဲ႔ အခ်ိန္ၫႊန္စာရြက္ေတြကို အရင္ ဆံုး ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ရမွာပါ။ အခ်ိန္ဇယား စာရြက္ထဲမွာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ႐ိႈးပြဲေတြရွိတယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္ဆို ဒစၥေနးဇာတ္ေကာင္ေတြက ဘယ္ မွာ ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံမယ္၊ ဇာတ္ေကာင္ အစံုနဲ႔ သီခ်င္းေတြဆုိၿပီး ခ်ီတက္ၾကမွာက ဘယ္အခ်ိန္ဆို တာေတြသိထားမွ အခ်ိန္ကိုက္ ဘယ္အရင္သြား ရမလဲ၊ ဘယ္နဲ႔နီးမလဲဆိုတာ ခ်င့္ခ်ိန္လို႔ရမွာ။ ဝယ္စရာဆိုင္ေတြေတြ႕ရင္ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းပဲ အရင္ဝယ္တာေကာင္းတယ္။ ႏို႔မို႔ တစ္ေနကုန္ သယ္ေနရမွာ။ ျပန္ခါနီးက်မွဝယ္တာ ပိုေကာင္း တယ္။ အရင္ဦးဆံုး ဝယ္သင့္တဲ့ဟာက ဒစၥေနး ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေအာ္တိုလက္မွတ္ထိုးဖို႔ စာအုပ္ နဲ႔ ေဘာပင္ပဲ။ အဲဒီေအာ္တိုစာအုပ္ရဲ႕အတြင္း စာမ်က္ႏွာေတြက ဖြင့္လိုက္ရင္ ဘယ္ဘက္ျခမ္းက ကိုယ္နဲ ႔ဇာတ္ေကာင္ေတြ ရဲ႕ ဓာတ္ပံုထည့္ဖို႔၊ ညာ ဘက္မွာက အဲဒီဇာတ္ေကာင္ရဲ႕အမွတ္တရစာနဲ႔ လက္မွတ္ထုိးဖို႔။ အံမယ္ ဇာတ္ေကာင္တိုင္းမွာ သီးသန္႔လက္မွတ္ေတြရွိတယ္။ ကိုယ္ေတြလို လက္မွတ္ကို စိတ္ကူးတည့္သလို ထုိးတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ လက္မွတ္အတြက္ သီးသန္႔ဒီဇုိင္းထြင္ထားတာရွင့္။

              ဝင္ဝင္ခ်င္းေတြ႕ရမယ့္ ရထားဘူတာ႐ံုက ေနာက္ဆံုးမွ သြားစီးလည္းရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဥယ်ာဥ္ထဲ မွာလည္ရင္း ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရတဲ့ ဖန္တက္စီ ဥယ်ာဥ္နားမွာလည္း တက္စီးလို႔ရတဲ့ ဘူတာ ေနာက္တစ္ခုရွိပါေသး တယ္။ ဝင္ဝင္ခ်င္းေတြ႕ရတဲ့ ဘူတာေက်ာ္လိုက္ရင္ ဘယ္ဘက္ျခမ္း မွာ ေငြ လဲေကာင္တာ၊ ကေလး တြန္းလွည္းနဲ႔ လူႀကီးသူမေတြ၊ မသန္မစြမ္းေတြ အတြက္ တြန္းလွည္းေတြ ငွားေပးတဲ့ City Hall ေနရာရွိတယ္။ တစ္ေနကုန္လည္ရမွာဆုိေတာ့ တခ်ဳိ႕ကေလးငယ္ေတြ အတြက္ အရမ္း ပင္ပန္း တယ္။ မိဘေတြလည္း ေမာေနေတာ့ ဘယ္ေပြ႕ ထားႏုိင္မလဲ။ အဲဒီတြန္းလွည္းေတြကို ဝင္ကတည္းက ယူထားမွ။ ႏို႔မို႔ေမာမွ လာယူမယ္ဆုိ အေဝးႀကီးျပန္ေလွ်ာက္လာရမွာ။ ကြၽန္မတို႔ သားအမိတစ္ေတြ ဥယ်ာဥ္ဖြင့္ ဖြင့္ ခ်င္း မနက္ ၉ နာရီခြဲေရာက္တာေတာင္မွ City Hall ေရွ႕က ပန္းၿခံထဲမွာ မစ္ကီ၊ မင္နီၾကြက္စံုတြဲနဲ ႔ဓာတ္ပံု တြဲ႐ိုက္ဖို႔ တန္းစီေနတဲ့ လူေတြမ်ားလြန္း လို႔ ဝင္ေတာင္မစီႏုိင္ဘူး။ ဒစၥေနးဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲ မွာ အပိုင္းႀကီး သံုးပိုင္း ျပန္ခြဲၾကည့္လို႔ရတယ္။ အနာဂတ္ကမၻာ(Tomorrow Land)၊ စိတ္ကူး ကမၻာ(Fantasy Land)၊ စြန္႔စြန္႔စားစား ေတာတြင္းမ်ား(Adventure Land) ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။

           အနာဂတ္ကမၻာထဲမွာ သိပံၸဆန္တဲ့ အျပင္ အဆင္နဲ႔ ကစားနည္းေတြအစံုပဲ။ Toy Story ဇာတ္ကားထဲက Buzz Light Yearအ႐ုပ္ႀကီးက လည္း ဟန္ေရးတျပျပနဲ႔ ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံတယ္။ စၾကဝဠာသဏၭာန္ အေမွာင္ခန္းႀကီးထဲမွာ အဆံုးမဲ့ ခရီးကို ယာဥ္ပ်ံေတြနဲ႔သြားေနရင္း စၾကဝဠာႀကီးကို ကယ္တင္ရတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြအျဖစ္ စိတ္ကူး ယဥ္ကစားလို႔ရတဲ့ ကစား႐ံုႀကီးကလည္း အႀကီး ႀကီးပဲ။ Stitch နဲ႔ စကားရည္လုခ်င္ရင္လည္း ႀကိဳ တင္ဘြတ္ကင္လုပ္ထားၿပီး တျခားေနရာေတြ အရင္လည္ေပါ့။ ႐ိုလာကိုစတာႀကီးတစ္ခုကို လည္း အေမွာင္ခန္းထဲမွာထားၿပီး မ်က္ႏွာၾကက္၊ နံရံေတြမွာ မီးစုန္းေတြနဲ႔ စၾကဝဠာအသြင္ ဆင္ ယင္ထားတယ္။ ေမွာင္ေမွာင္နဲ႔ မည္းမည္းထဲမွာ ႐ိုလာကိုစတာစီးရတာ စၾကဝဠာထဲက Black Hole ထဲ အစုပ္ခံရတာနဲ႔ေတာင္ ဆင္ေနမလား မသိဘူး။ ေၾကာက္လြန္းလို႔ ေအာ္ရတာ လည္ပင္း ေတာင္နာတယ္။ အဲသေလာက္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ေအာ္ေနတဲ့႐ုပ္ကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာ နဲ႔မွတ္တမ္းတင္ထားေတာ့ အထြက္မွာ ဒယိမ္း ဒယိုင္နဲ႔ ကိုယ့္ပံုကိုယ္ ျပန္ၾကည့္ရင္း ရယ္ရတယ္။ လိုင္စင္မလိုဘဲ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ကားေမာင္းခ်င္လား၊ ေဝဟင္ခရီးမွာ ကိုယ္တုိင္ေလယာဥ္မွဴး လုပ္ခ်င္ လား၊ ေပ်ာ္စရာ ေရပန္းေတြ ၾကား ေလွ်ာက္ေျပး မလား၊ အနာ ဂတ္ထဲေရာက္ေနသလို ခံစားသြား ေစရမယ္Tomorrow Land့ ပါပဲ။ စိတ္ကူး ဥာဏ္ကြန္႔ျမဴးၿပီး အိပ္မက္ႏွစ္ေတြ ဖန္တီးထား လိုက္တာမ်ား စည္းစနစ္ရွိတဲ့ အႏုပညာ တစ္ခုလို ေပါ့။ The Golden Mickeys’ဆုိတဲ့ ႐ိႈးပြဲက ဖန္တက္စီဥယ်ာဥ္ထဲက ျပဇာတ္႐ံုမွာ တစ္နာရီ တစ္ခါ ကတယ္။ နာရီဝက္ေလာက္ၾကာတဲ့ အဲဒီ ျပဇာတ္ ကိုေတာ့ လက္မ လြတ္ေအာင္ ၾကည့္ရမွာ ေပါ့။ ဒစၥေနးကုမၸဏီထုတ္ ေအာင္ျမင္တဲ့ကာတြန္း ကားေတြထဲက နာမည္ႀကီး သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေပၚျပဴလာ ဇာတ္ေကာင္ေတြအစံု ကၾကတာ၊ ဟာသ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြ တင္ဆက္ေပးတာဟာလည္း ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖမႈတစ္ခုပါ။

          ျပဇာတ္႐ုံက ထြက္လာၿပီးရင္ အဲဒီနားမွာရွိတဲ့ ေပ်ာ္စရာ ဥယ်ာဥ္ထဲက အေဆာင္ေလးေတြမွာ ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံမယ့္ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေတြ က အိုက္တင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေစာင့္ေနၾကသလို ဓာတ္ပံု႐ိုက္မယ့္ ပရိသတ္ေတြကလည္း တန္းစီ ၿပီး ေစာင့္ေနရတာ ပါပဲ။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္တဲ့အခါ ကိုယ့္မွာ ကင္မရာပါလာရင္ အဲဒီနားမွာ အဆင္သင့္ေစာင့္ ေနတဲ့ဝန္ထမ္းကို ႐ိုက္ခိုင္း႐ံုပဲ။ မပါလာလည္း ကိစၥမရွိဘူး။ သူတို႔ ကင္မရာနဲ႔ ႐ိုက္ေပးၿပီး ေရြးဖို႔ စလစ္ေလးေတြ ေပးလိုက္တယ္။ အျပန္က်မွ အဲဒီ စလစ္ေလးေတြနဲ႔ အနာဂတ္ ကမၻာနားက  Kodak ဓာတ္ပံုဆိုင္မွာ ေရြးယူ႐ံုပါပဲ။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီးတဲ့ အခါ ေအာ္တိုေရးခိုင္းလည္းရတယ္။ အဲဒီစိတ္ကူးကမၻာထဲမွာ ကြၽန္မတို႔ ႏွစ္ခါ ျပန္ေတာင္ ဝင္ၾကည့္မိတာက 3D မ်က္မွန္နဲ႔ ၾကည့္ရတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ပါ။ ပိတ္ကားက ၃ ပိုင္းဆက္ သေဘာမ်ဳိး ျမင္ကြင္း က်ယ္ အေကြးႀကီး။ 3Dမ်က္မွန္ တပ္ၾကည့္ေတာ့ ပိတ္ကားေပၚက အ႐ုပ ေတြကၾကြလာၿပီး ကိုယ္ပါ သူတို႔နဲ႔အတူ ဇာတ္လမ္းထဲ ပါေနသလိုမ်ဳိး၊ ထုိင္ေနတဲ့ခံုကလည္း လိုအပ္ရင္ လႈပ္ေပး တာ မ်ဳိး၊ ေရစက္ေရမႊားနဲ႔ အနံ႔ အသက္တို႔ကလည္း ထုိင္ခံုလက္ရန္းရဲ႕ အေနာက္ ကေန ထုတ္ေပးတာမ်ဳိး လုပ္ေပးေတာ့ အေတာ္ မ်က္လွည့္ဆန္တာပဲ၊ ၾကည့္လို႔ကို မဝဘူး။ လြင့္ လာတယ္လို႔ထင္ ရတဲ့ ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြ ကို ပရိသတ္လက္ေတြက လိုက္ဖမ္းၾက၊ ပစ္ေပါက္ လိုက္လို႔ ကိုယ့္နားေရာက္လာတယ္ထင္ရတဲ့ ပန္းကန္ျပားေတြ ကို ေရွာင္ၾက၊ တိမ္းၾကနဲ႔ မရွိတာ ကို အရွိထင္ၿပီး မဟုတ္တာကို အဟုတ္ လုပ္ေနတဲ့ လူ႔သဘာဝကို ပိုၿပီးထင္ ဟပ္ေနသလားလို႔။ ဒီေလာက္ လည္ၿပီးေနရင္ ဗိုက္ကဆာလာၿပီ။ စားေသာက္ခ်ိန္မို႔ စားေသာက္ဆုိင္ေတြကို မၾကည့္လိုက္နဲ႔၊ လူေတြက အျပည့္ပဲ။ ကိုယ္ေတြ ကလည္း ထိုင္စားဖို႔ေတာင္ စိတ္ပါတာမဟုတ္ေတာ့ လမ္းေဘးဆုိင္ အေသးေလးေတြ ကေန ေျပာင္းဖူးျပဳတ္၊ ဆင္းဒြစ္နဲ႔ အခ်ဳိရည္ဝယ္ၿပီး စားရင္း၊ သြားရင္း၊ ေငးရင္း၊ ေမာရင္းနဲ႔ မႏွံ႔လိုက္မွာ ကို စိုးရိမ္ေနေရာ။ ေမာ လို႔ ေမာမွန္းသိေပမယ့္ နားကို မနား၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေဇာ ကပ္ေနသလဲဆိုတာ။

             ေန႔လယ္ခင္းမွာျပေလ့ရွိတဲ့’Festival of Lion King ႐ိႈးပြဲက စြန္႔စြန္႔စားစားေတာတြင္းထဲ မွာၾကည့္ရမယ့္တဲ ပံုသဏၭာန္ျပဇာတ္႐ံုႀကီးထဲမွာ ကတာေလ။ သူ႔ျပခ်ိန္ နဲ႔ ေဝးေသးရင္ ေတာထဲက ျမစ္တြင္းသေဘၤာစီးမလား၊ သစ္ပင္ႀကီးေပၚက တာဇံရဲ႕အိမ္ သြားလည္မလားဆုိတာ စဥ္းစား ေလ။ ႏွစ္နာရီတစ္ခါ ကတဲ့ အဲဒီျပဇာတ္ကို ပထမ ပြဲ မမီလည္း ေနာက္တစ္ပြဲေပါ့။ ျပသခ်ိန္ကသာ နာရီဝက္ဆုိေပမယ့္ ေနရာဦးရတာနဲ႔၊ တန္းစီရတာ နဲ႔ဆုိေတာ့ အခ်ိန္နည္းနည္းယူတယ္။ ေနရာထိုင္ခင္း ကသာ ေတာတြင္း အျပင္အဆင္နဲ႔ေပမယ့္ ျပဇာတ္အတြက္သံုးတဲ့ ဆက္တင္ေတြ၊ အ႐ုပ္ေတြ က ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာေတြ သံုးထားတာ။ Lion King ထဲက တီးလံုးေတြ၊ ဇာတ္ေကာင္ေတြ နဲ႔ ေလာကရဲ႕သဘာဝကို တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ဘဝ စက္ဝန္းနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ျပသြားတာဟာ ၾကည့္ေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ႏွလံုးသားေတြကို ပံုသြင္းေပးႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။ ဒီသီခ်င္းျပဇာတ္ကေပးတဲ့ ခံစားခ်က္ က အနာဂတ္ကမၻာရဲ႕ပဲ့ကိုင္ရွင္ေတြျဖစ္လာမယ့္ ကေလးေတြရဲ႕ႏွလံုးသားကို မာေက်ာမေနေအာင္၊ ရဲရင့္မႈ၊ မွ်တမႈ၊ စာနာမႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ မႈေတြနဲ႔ ေန တတ္ေအာင္လမ္းေၾကာင္းေပးႏုိင္တယ္။

            ေတာတြင္းျပဇာတ္႐ံုတဲထဲက ထြက္လာရင္ တာဇံအိမ္ဆီသြားတဲ့ျမစ္ဆိပ္ကေလးကိုေရာက္မယ္။ အဲဒီျမစ္ဆိပ္ကေန ေဖာင္စီးၿပီး ကြၽန္းေပၚမွာရွိတဲ့ သစ္ပင္အတု ႀကီးေပၚက တာဇံအိမ္ကိုသြားလုိ႔ ရတယ္။ ကြၽန္းေပၚေရာက္ၿပီဆိုရင္ ေရတံခြန္ႀကီး ကို ျဖတ္ၿပီးမွ သစ္ပင္ႀကီးအေျခကိုေရာက္တာ။ အဲဒီအေျခမွာ ဟိုးေခတ္က အုိးေတြ၊ ပလံုးေတြ၊ စည္ပိုင္းေတြ၊ ႏြယ္ႀကိဳးတန္းလန္းေတြနဲ႔ တာဇံ ကားထဲကလုိ ကပိုက႐ိုျပင္ဆင္ထားတယ္။ သစ္ပင္ေပၚကို သစ္သားေလွကား၊ ႀကိဳးတံတား ေတြနဲ႔ တာဇံအိမ္ေပၚ တက္တဲ့အခါ သူငယ္ငယ္ တုန္းက ပုခက္၊ ေမ်ာက္ဝံႀကီးနဲ႔ သူ႔ရဲ႕႐ုပ္တု၊ ဆရာမ ေလး႐ုပ္တုေတြနဲ႔ ျပင္ဆင္ထားတာကို ေတြ႕ရ မယ္။ အဲဒီလင့္စင္အိမ္ေပၚကေန လွမ္းၾကည့္ရင္ ကိုယ္ေရာက္ၿပီးတဲ့ေနရာေတြ၊ မေရာက္ရေသးတဲ့ ေနရာေတြကို အေပၚစီးကေနျမင္ရမယ္။ ေအာက္ ကို ငံု႔ၾကည့္ရင္ ျမစ္တြင္းကေန ကြၽန္းကိုပတ္ၿပီး စြန္႔စားခန္းထြက္တဲ့ သေဘၤာေလးေတြလည္း ေတြ႕ရမယ္။ အဲဒီသေဘၤာေလးေတြစီးၿပီး လူ႐ိုင္းေတြရဲ ႕ ေနရာ ၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေတာႀကီးမ်က္မည္း ေတြကိုျဖတ္တဲ့ အခါ ေရျမင္းႀကီးေတြ နဲ႔ ေရလယ္ ေခါင္မွာေတြ ႕ရမွာျဖစ္ သလို ေတာဆင္႐ုိင္း ႀကီး ေတြ ရဲ႕ ႏွာေမာင္း နဲ႔ေရပက္တာလည္း ခံရႏုိင္တယ္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေသာျမစ္ထဲက စြန္႔စြန္႔စားစား ခရီးသြား ေတြျဖစ္ခ်င္ ရင္ေတာ့ စီးျဖစ္ေအာင္စီးပါ။ ခုေျပာ သေလာက္ကေတာ့ အေတာ္ စံုေနၿပီ။ ေျမပံုစာရြက္ကိုျဖန္႔ၾကည့္ၿပီး ကိုယ္မသြားရေသးတဲ့ ေနရာေတြ ျပန္ရွာၾကည့္ရင္ၾကည့္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ထပ္သြားခ်င္တဲ့ ေနရာေတြ ကို ျပန္သြားလုိ႔ရ တာပဲ။

ဒစၥေနး ဇာတ္ေကာင္အစံု သီခ်င္းဆုိၿပီး လမ္းတေလွ်ာက္ ခ်ီတက္ပြဲကိုလည္း ေမ့ေနဦးမယ္ေနာ္။ လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္ လူေတြက ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး မို႔ ေနာက္ကေန ၾကည့္ရရင္ ဓာတ္ပံုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း႐ိုက္လို႔ မရႏုိင္ဘူး။ ေတာတြင္းကေန ျပန္ ထြက္လာၿပီးရင္ ဖန္တက္စီကမၻာထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ထဲ မွာ ေနာက္ထပ္ေရာက္လာတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ ဓာတ္ ပံုျပန္ထပ္႐ိုက္ေပါ့။ ကြၽန္မသားဆုိ ဒစၥေနးရဲ႕မင္းသမီးေလးေတြျဖစ္တဲ့ ေအာ႐ိုရာ၊ စႏိုးဝိႈက္တို႔နဲ႔လည္းေတြ႕ေရာ ဖရဏာပီတိ ဂြမ္းဆီ ထိျဖစ္ေနလိုက္တာမ်ား Sleeping Beauty ထဲက မင္းသမီးေလး ေအာ္႐ိုရာက သားရဲ႕နာမည္ မးၿပီး ေအာ္တိုေရးတဲ့အခါ ‘ေရာ္ဘင့္အတြက္ အခ်စ္မ်ား’ လို႔ေရးေပးလို႔ ကိုယ္ေတာ္က မေနတတ္ မထုိင္တတ္ေတြျဖစ္ေနေသးတယ္။ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြနားဆို လူေတြက လွ်ံ ထြက္ေနေအာင္ တန္းစီရတယ္။ တန္းစီရတာလည္း အခ်ိန္ေတာ့ နည္းနည္းကုန္တယ္။     သြားရင္းလာရင္း တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ အေၾကြေစ့ထည့္ရင္ ေၾကးေရာင္ကြိဳင္ျပားဝိုင္းေလး က်လာၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ပံုကို ခ်က္ခ်င္း မိုနဲ႔ ဖိႏွိပ္ ပံုသြင္းေပး လိုက္တဲ့ ကြိဳင္စက္ကေလးရွိတယ္။  ကိုယ္တုိင္ႏွိပ္လို႔ထြက္လာတဲ့ ကြိဳင္ျပားေလးက အပူေပး ဖိထား လို႔ ထြက္လာရင္ ပူေနမယ္။ အဲဒီ လို မ်က္လွည့္ကြိဳင္ျပားေလးေတြ ထုတ္ေပးတဲ့ စက္က ၁ဝ ခု ေလာက္ရွိတယ္။ စက္တစ္ခု မွာ အ႐ုပ္ ၃ မ်ဳိးရတယ္။ စက္တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုမွာပါတဲ့ အ႐ုပ္ ေတြက မတူဘူး။ အဆင္သင့္ ပံုသြင္းၿပီးသား ကြိဳင္ ေတြအစံုကို အယ္လ္ ဘမ္ထဲ ထည့္ၿပီး ေရာင္းတာ လည္းရွိပါတယ္။ ကိုယ္တုိင္လုပ္ရတဲ့ဖီလင္ လိုခ်င္ တတ္တဲ့ ကေလးေတြကေတာ့ သူတို႔ ကိုယ္တုိင္ စက္ကို ႏွိပ္ရမွ ေက်နပ္ၾကတာ။ စိတ္ဝင္စားစရာေတြက မ်ားလြန္းလို႔ အခ်ိန္ ဘယ္လိုကုန္သြားလည္း ဆိုတာေတာင္ မသိလိုက္ရဘူး။ ေမွာင္ရီပ်ဳိး လာခ်ိန္မွာပဲ ေရာင္စံုအလွဆင္ မီးေတြထြန္းထားလို႔ သက္တံ့ေရာင္ေတြၾကားထဲ မွာ ပိုလွေနသလားေတာင္ ထင္ ရတယ္။ စတိုး ဆုိင္ေတြ ရွိေနတဲ့ အဝင္မိန္းလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ မွာလည္း ႏွင္းမႈန္ေတြ တဖြဲဖြဲက်ေနေအာင္ စက္ေတြနဲ႔ မႈတ္ခ်ေပးေန ၿပီး ခရစၥမတ္ သီခ်င္းတီးလံုး ေလးေတြလည္း ဖြင့္ထားလို႔ ခရစၥမတ္သစ္ပင္ႀကီး ထိပ္က ၾကယ္အလင္းက ဝင့္ၾကြားလို႔ ညခ်မ္း အလွကို ျဖည့္စြက္ ထားတယ္။

            မနက္ ၉ နာရီခြဲ ကတည္းက လည္လိုက္တာ ည ၈ နာရီခြဲလည္းေရာက္ေရာ မေမာခံႏုိင္႐ိုးလား။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို  မသယ္ႏုိင္ေတာ့မွ ျပန္ဖို႔သတိရၿပီး မိန္းလမ္းမႀကီး ဆီ ေျခဦးလွည့္ၾကတာေပါ့။ မိန္းလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ေဘးဘယ္ညာမွာရွိတဲ့ စတိုင္းဆုိင္ေတြကလည္း ဒစၥေနးကုမၸဏီထုတ္ အ႐ုပ္၊ အသံုး အေဆာင္ေတြ ေရာင္းေနရ တာမ်ား အလကား ေဝေနသလိုပဲ။ ကေလးေတြ လိုခ်င္တာဝယ္ေပး၊ အျပန္လက္ေဆာင္ေပးခ်င္တာ ေတြလည္း ဝယ္ၿပီးေတာ့မွ ပစၥည္းအားလံုးကို ဒစၥေနးတံဆိပ္ပါတဲ့ ဆာလာအိတ္ႀကီးထဲ ထည့္လြယ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက်န္တဲ့ ရထားပတ္စီး ျခင္းအမႈကိုျပဳရတယ္။ ရထားေပၚေရာက္ေတာ့မွ ေျခပစ္လက္ပစ္ထုိင္ရင္း အသက္ကို မွန္မွန္႐ွဴ လို႔ ကိုယ္ပတ္ခဲ့တဲ့ ဥယ်ာဥ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို မခြဲခ်င္ ေသးတဲ့အၾကည့္ေတြနဲ႔ ေငးၾကည့္ရင္း ဒစၥေနးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြကေတာ့ အတိတ္ ရထားႀကီးနဲ႔အတူ လိုက္ပါရင္း…။
            ေဝါ့ဒစၥေနးကုမၸဏီႀကီး မထူေထာင္ခင္ ကတည္းက ေဝါ့ဒစၥေနးနဲ႔ ရိြင္းအိုဒစၥေနး ညီအစ္ကို ႏွစ္ဦးဟာ ‘အဲလစ္’ အသံတိတ္ ဟာသကာတြန္း ကားကို ၁၉၂၃ ခုႏွစ္မွာ တီထြင္ခဲ့ၾကတယ္။ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မစ္ကီေမာက္(စ္)ဆိုတဲ့ ၾကြက္ဇာတ္ေကာင္ေလး ကို ဖန္တီးလာခဲ့တာ ‘ၾကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳလို႔ ခ်မ္းသာသြားသူ’ ဆိုတဲ့ပံုျပင္ ထက္ ေက်ာ္လြန္ကာ ဒီၾကြက္႐ုပ္ေလးက အက်ဳိးေပးလာပံုမ်ား တစ္ကမၻာလံုးမွာရွိတဲ့ ဒစၥေနးပိုင္လုပ္ငန္းေတြကေန တစ္ႏွစ္ကို အျမတ္ ဘီလ်ံေဒၚလာ ၃ဝ ရေနတဲ့ အထိေအာင္ပါပဲ။ သူတို႔ညီအစ္ကိုဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ စီးပြားေရး မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေနခ်ိန္ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္မွာေတာင္ ‘မႏွင္းျဖဴနဲ႔ လူပုေလးခုနစ္ေယာက္’ ဇာတ္လမ္းကို အျမတ္က်န္ေအာင္ ႐ိုက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒုတိယကမၻာ စစ္ႀကီးျဖစ္လာလို႔ အစိုးရအတြက္ စိတ္ဓာတ္လႈံ႔ ေဆာ္ေရးကားေတြ ႐ိုက္ေနရခ်ိန္မွာေတာင္ ဆင္ပ်ံကေလး “Dumbo” ဇာတ္ကားက ေပါက္ ကားအျဖစ္ ျမတ္တာပဲ။ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္မွာမွ ဒစၥေနးကုမၸဏီႀကီးကို ထူေထာင္ထားၿပီး ကယ္လီ ဖိုးနီးယားမွာ Disney Land Resortကို ၁၉၅၅ ခုႏွစ္မွာ စဖြင့္ခဲ့တာ။

           ကမၻာ့အႀကီးဆံုးမီဒီယာနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖမႈထဲမွာ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ဒစၥေနးကုမၸဏီမွာ ရြိင္းအိုဒစၥေနးရဲ႕သား ရြိင္းအီးဒစၥေနးက ရွယ္ယာ အမ်ားဆံုးပိုင္ဆုိင္ ထားပါ တယ္။ ဒစၥေနးကုမၸဏီပိုင္ စတူဒီယို၊ ႐ုပ္သံတီဗီလိုင္း၊ ပန္းၿခံ၊ ကစားကြင္း၊ ဟိုတယ္၊ အ႐ုပ္ဆိုင္၊ အသံုးေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ အေပ်ာ္စီး သေဘၤာ မ်ားေထာင္ၿပီး လုပ္ငန္းလည္ပတ္ေနတာ အျမတ္က လည္ပတ္ ေငြရဲ႕ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ဆုိပဲ..။ ခုေတာ့ ဒစၥေနးကုမၸဏီႀကီးဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေတြမွာ အျခားကုမၸဏီႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ MGM၊ Dream Work၊ Pixar ၊Fox၊ Warner Brothersေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလို႔ ပိုေကာင္းတဲ့ တင္ဆက္မႈေတြျဖစ္ ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိေနပါ တယ္။ဒစၥေနးရဲ႕ထူးျခားခ်က္က ႐ိုက္တဲ့ကားတိုင္း ရဲ႕ ဇာတ္လမ္းစိတ္ကူးဆန္းျပားမႈ၊ စိတ္နယ္လြန္ ျဖစ္ရပ္ေတြကို လွပစြာ ယဥ္ ယဥ္ေလးျပႏိုင္မႈ၊ လူ ေတြနဲ႔႐ိုက္ျပလို႔ မလြယ္ တဲ့ဇာတ္ေတြကို စိတ္ကူးရွိ သေလာက္ ဖန္တီးျပႏိုင္မႈ၊ ၿပိဳင္ဘက္ေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္ဖို႔ ထက္ ပရိသတ္အတြက္ ေပးဆပ္မႈေတြကို သာ စဥ္းစားတတ္တဲ့ ကုမၸဏီ ပါ။ ေစတနာ နဲေဆာင္ရြက္မႈကို ေပါင္းစပ္ႏိုင္ၿပီး အမ်ားအက်ဳိး သယ္ပိုးတဲ့ ကုမၸဏီ လည္း ျဖစ္ျပန္ေပါ့။ သူတို႔ ကုမၸဏီရဲ႕ဇာတ္ကားေတြဟာ အကယ္ဒမီဆုနဲ႔ လြဲခဲပါတယ္။ သူ႔ဇာတ္ကား တုိင္းက ဇာတ္ေကာင္ ေတြကလည္း ေပါက္ေကာင္အ႐ုပ္ေတြျဖစ္လာ၊ ကေလးေတြ ေဆာ့ဖို႔ ဂိမ္းဇာတ္ေကာင္ေတြျဖစ္ လာနဲ႔ အားရစရာႀကီး။

    သူ႔ဇာတ္ကားတိုင္းရဲ႕ ဇာတ္ဝင္သီခ်င္းေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ကမၻာေက်ာ္ေတြခ်ည္း။ အဆုိေတာ္ေတြကလည္း ကမၻာေက်ာ္ေတြကိုပဲ သံုးတာမ်ားတယ္။ စင္ဒရဲ လားကားထဲမွာဆုိ ‘Sing Sweet Nightingale’၊ So this is Love” သီခ်င္းေတြ၊ ‘ Lion King’ကားထဲမွာဆို ”Can you feel the love tonight ၊Circle of Life၊ Hakuna Matata၊ သီခ်င္းေတြက အလြတ္က်က္ ခ်င္စရာပဲ။ ဒီလိုေအာင္ျမင္မႈေတြဟာ တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း ေတာ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘဲ စုစုစည္းစည္း ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္ၾကလို႔ပါ။ သာမန္အ႐ုပ္ေလးေတြ ကေန ကမၻာေက်ာ္ဇာတ္႐ုပ္ေတြျဖစ္လာတဲ့ စြမ္းပကား ရဲ႕ေနာက္ကြယ္က ပူးေပါင္းအားထုတ္မႈ ေတြက အတုယူစရာေတြပါ။ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီး စီးနင္းလိုက္ပါလာတဲ့ ရထား က မိန္းလမ္းထိပ္က ဘူတာမွာရပ္လိုက္ေတာ့မွ အေတြးေတြ စီးေမ်ာေနတဲ့ မေနာအာ႐ံုထဲက အတိတ္ရထားႀကီးလည္း တစ္ခန္း ရပ္သြားေတာ့ တယ္။ ရထားေပၚက ဆင္းလိုက္တာနဲ႔ ဘူတာ႐ံု ရဲ႕အေပၚထပ္မို႔ အဲဒီကေနပဲ ဥယ်ာဥ္ ထဲက ေရာင္စံုအလွျဖာေနတဲ့ ရဲတိုက္ေတြ၊ ကစားကြင္း ေတြကို အားပါး တရ ထပ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ ၿပီး ေတာ့မွ ေအာက္ထပ္ဆင္းၿပီး ဝင္လာခဲ့တဲ့ အေပါက္ကို ျပန္ထြက္ ၾကတယ္။ မနက္ဝင္လာ တုန္းက ေရပန္းႀကီးလည္း ည ဆိုေတာ့ ေရလႊာ ကိုေဖာက္ထြက္လာတဲ့ မီးေရာင္ေတြနဲ႔ တစ္မ်ဳိး လွေနေရာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လာျဖစ္မယ္မွန္း မသိတဲ့ ဒီေနရာေတြကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ရင္း ဒစၥေနး ဆာလာအိတ္ႀကီး ကိုလြယ္လို႔ သားနဲ႔ သမီးလက္ကိုဆြဲကာ ဘတ္(စ္)ကားဂိတ္ရွိရာ သုတ္ေခ်တင္ရျပန္တာေပါ့။ ‘ငါဟဲ့ မိန္းမ’လို႔ အားတင္းရင္း အေမွာင္ထုထဲမွာ သားနဲ႔ သမီး လက္ေတြကို အားပါးတရဆုပ္လို႔ ေလွ်ာက္ေနခ်ိန္ မွာေတာ့ သားသမီးအေပၚရွိေနတဲ့ ေမတၱာအင္ အားထုထည္ ဟာ ဘယ္လိုအေမွာင္ထုမ်ဳိးကိုမဆုိ တြန္းလွန္ႏိုင္စြမ္း ရွိေနပါေရာ့လား ဆုိတာ ကုိယ့္ဘာသာပဲ သတိထားမိလိုက္တယ္ေလ..။
ေငြေသာ္တာ