ဒီေတာဒီၿမိဳင္ ရွဴရာဘန္စတိုင္

‘ဟိုက္…ဒီေန႔ကံမေကာင္းပါလား’ ဒီလိုေရရြတ္လိုက္လို႔ တြတ္ပီနဲ႔ဗိုက္ကေလးလို႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႔၊ မေသးမွ်င္နဲ႔ ဆင္တဲ့ ေဒါေဖာင္းေဖာင္း လူေဖာေဖာ  ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ပါပဲ။ ဒီဆင္ခႏၶာဝက္ကိုယ္လံုးနဲ႔လူက ရႊံႏြံထဲနစ္ ေန တဲ့ပံုကို စိတ္ကူးၾကည့္ၾကပါဦး။ ကင္မရာကို လည္ပင္းမွာ ဆြဲထားတာ ေတာင္ စိတ္ခ်မလို႔ လက္နဲ႔ထိန္းရင္း ကိုး႐ိုးကားရားနဲ႔ ႏြံထဲကၾကာျဖစ္ေနတဲ့ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္လည္း ဒီေနရာကိုဘာေၾကာင့္ ေရာက္လာရပါလိမ့္ လို႔ အျမန္ျပန္ စဥ္းစားမိေတာ့ ….။  ျမစ္ျပင္ထဲမွာထိုးဝင္ေနတဲ့  ေတာစပ္ေလး…။ ေတာစပ္ရဲ႕ သေကၤတက ေလယာဥ္ဦးခြၽန္လို ကြၽန္းဆြယ္ထိပ္မွာ ကဗ်ာဆန္စြာေပါက္ေနတဲ့ အထီးက်န္ သေယာင္ သစ္ပင္ေျခာက္ေလး ႏွစ္ပင္ပါပဲ။‘အဲဒါ ႐ွဴရာဘန္ရဲ႕အစပဲ။ ဒီေတာတစ္ေလွ်ာက္ သေဘၤာနဲ႔ တစ္ေနကုန္ လိုက္ၾကည့္ၾကမယ္၊ ကမ္း ကပ္ၿပီး ၾကည့္ဖို႔ လိုရင္ ေလွနဲ႔ ကပ္ၾကရမယ္’လို႔ ေတာေခါင္းက ၫႊန္ျပေျပာဆိုေနခ်ိန္မွာ ကိုယ္က ေတာ့  ဓာတ္ပံုေတြကုိ ႐ႈေထာင့္စံုေအာင္နဲ႔ အနီးအေဝးစံုေအာင္ ႐ိုက္ေနတာနဲ႔ ဘာအခက္အခဲ ေတြ ႀကံဳႏိုင္တယ္ ဆိုတာေတာင္ မစဥ္းစားမိဘူး။ ဒီေနရာကိုေရာက္ဖို႔ မေန႔ တည္းက ဒါကာၿမိဳ႕ေတာ္ကေန ထြက္လာရတာ၊ တစ္ေနကုန္ကား စီးၿပီးမွ မြန္ဂလာဆိပ္ကမ္း ကိုေရာက္၊ ညအိပ္ နားၿပီး ဒီမနက္သေဘၤာနဲ႔ ဓနိေတာ၊ လမုေတာေတြရွိတဲ့ ႐ွဴရာဘန္ဆိုတဲ့ လွပလြမ္းေမာဖြယ္ ျမသစ္ ေတာဆီကို ထြက္လာၾကတာပါ။ သူမ်ားတကာေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံျခားခရီး ေလ့လာေရးဆိုတာမွာ ဒီလို ဒီေရေတာထဲသြားတာမ်ိဳးမွ ပါဖူးပါေလစလို႔ ေတာင္ စဥ္းစားမိတယ္။ ခုခရီးက ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရးနဲ႔ မီဒီယာ ေလ့လာ ေရးခရီးပါ။ ကြၽန္မတို႔လိုပဲ UAE ႏိုင္ငံက သတင္းေထာက္ ေတြလည္း ပါတယ္။  ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံက သူတို႔သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ဘယ္လို ထိန္းသိမ္း ထားတယ္၊ ကမၻာလွည့္ခရီး သြားေတြ ႏွစ္သက္မယ့္ ဒီေရေတာ ေတြရဲ႕ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မႈေတြ ႏိုင္ငံတကာကို သိေစခ်င္တာလည္းပါမယ္။ေသာင္ျပင္ႏုႏုေပၚက ျမက္ႏုႏုေတြ စားေနတဲ့ ႏြားအုပ္ဟာ တန္ဖိုးႀကီးပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လို ခံစားဖုိ႔မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး။ ေကာက္႐ိုးေတြ အိေနေအာင္ တင္ကာ ခုတ္ေမာင္းေနတဲ့ စက္ေလွရဲ႕ အႏုပညာျပကြက္မွာ ႐ိုးသားတဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈကို ၾကည္ႏူးမိဖို႔ဆို တာလည္း တန္ဖိုးထား တတ္မွပါ။ျမစ္ထဲကေရကို ဒန္အိုးနဲ႔ခပ္လို႔ ခါးထစ္မွာအဲဒီေရအိုးကို ခြင္တဲ့သူကခြင္၊ ရြက္တဲ့ သူက ရြက္နဲ႔ ေသာင္ျပင္တစ္ေလွ်ာက္ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္း ေတြက အဲဒီေဒသရဲ႕ သေကၤတေတြပဲေပါ့။ ခရီးသည္တင္ သေဘၤာေတြ၊ ကုန္တင္သေဘၤာေတြနဲ႔ ဒီျမစ္ ေၾကာင္းရဲ႕ လႈပ္ရွား သက္ဝင္မႈက ဘဝင္စိတ္က်တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ဘယ္ ေတာ့မွရွိမွာမဟုတ္။ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ထြက္ လာၿပီး နာရီဝက္အၾကာမွာ ေတာစပ္ကို စေတြ႕ရပါၿပီ။ ဒီေတာအတိုင္းဆက္ ဆင္းသြားရင္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ ေအာ္ကို ေရာက္မွာပါ။ ဒီေရေတာရဲ႕အက်ယ္က ဧက (၁ဝဝဝဝ) နီးပါးရွိပါ တယ္။ ပင္လယ္ထဲ စီးဝင္ေနတဲ့ ျမစ္လက္ တက္ေတြမွာ စိမ္းစိုတဲ့ ဒီေရေတာေတြနဲ႔ ျမစိမ္းေရာင္ခါးပတ္ ကမ္း႐ိုးတန္းျဖစ္ေနဖို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရက ႀကိဳးစားေနရတယ္။ ဒါမွ မုန္တိုင္းဝင္လို႔ ေရႀကီးတဲ့အခါ လႈိင္း အရွိန္ေလ်ာ့ေအာင္ ဒီေရေတာေတြက ကူညီႏိုင္လိမ့္မယ္။ စိမ္းလန္းတဲ့ သစ္ေတာမ်ားကလည္း ရာသီဥတုေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္ျခင္းကို ကာကြယ္ ေပးလိမ့္မယ္။ လမုေတာ ေတြနဲ႔ ေက်းငွက္တိရစၧာန္ေတြ သဘာဝအတိုင္း ရွိေနျခင္း ကလည္း သဘာဝ ပတ္ ဝန္းက်င္ထိမ္းသိမ္းဖို႔ အေထာက္ အကူျပဳသလုိ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ဆြဲေဆာင္ ႏိုင္စရာ တစ္ခုျဖစ္ေနႏိုင္ တာပဲ။ ကြၽန္မ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီေနရာ ဟာ ဘယ္လုိဆြဲေဆာင္မွာလဲလို႔ သိခ်င္စိတ္ေတြနဲ႔ ေရာက္လာ ရတာ ပဲေလ။ ဒီလိုေနရာကိုကြၽန္မက ေရြးခ်ယ္ၿပီး လာခဲ့ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲကံတရားေၾကာင့္ ဒီလိုအစိမ္း သက္သက္ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ရရွိရမွာလို႔ပဲဆိုပါေတာ့။ ေဒသ ျမင္ ကြင္းအားျဖင့္သာ ကြၽန္မအေနနဲ႔ စိမ္းတာပါ။ ဘန္ဂါလီလူမ်ဳိးေတြအေပၚ ကြၽန္မရဲ႕စိတ္က သူစိမ္း မဆန္ဘဲ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ေနတာ၊ သူတို႔အေပၚယံုၾကည္မႈ နဲ႔ ေႏြးေထြး မႈ အျပည့္ရွိေနတာကေတာ့ တစ္မ်ဳိးေလး ဆန္းေန သလားလို႔။ ဒီခရီးအတြက္ဘာကိုမွ ႀကိဳ တင္ျပင္ ဆင္မႈ မရွိသလို ဘာကိုမွလည္း မေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အတြက္ ဒီေရေတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္ရန္ေတြပါ မလာခဲ့ေတာ့ ခက္ၿပီေပါ့။ကမ္းကပ္ဖို႔ သေဘၤာရပ္လိုက္ခါမွ စီးလာတဲ့ညႇပ္ ဖိနပ္ နဲ႔ မျဖစ္ေလာက္ဘူးလို႔တြက္ၿပီး သေဘၤာေပၚမွာရွိတဲ့ ဘြတ္ ဖိနပ္တစ္ရန္ ငွားစီးလိုက္တယ္။ ေဟာင္းႏြမ္း ေနတဲ့ ကင္းဘတ္ဖိနပ္ ထဲတစ္သွ်ဴးစကၠဴခင္း၊ ေျခဖမိုးေပၚမွာလည္း တစ္သွ်ဴးစကၠဴေတြပတ္ၿပီး ေျခအိတ္သဖြယ္ေပါ့ေလ။ သေဘၤာေပၚကေန စပိဘုတ္ေလးေပၚဆင္းၿပီးမွ ကမ္းနားမွာကပ္ထားတဲ့ ေလွဆီသြား၊ အဲဒီေလွေပၚကေနတစ္ဆင့္ ကမ္းပါးကိုဆင္းရတယ္။ ဒီေရေတာဆိုတာ ရႊံ႕ႏြံေတာ လို႔သိေပမယ့္ တစ္ခါမွမနင္းဖူးခဲ့။ ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္တို႔ ေရာက္ဖူးေပမယ့္ ဓနိေတာ၊ လမုေတာေတြဆီ ေျခမခ်ဖူးဘူး။ ေရာက္မယ့္ေရာက္ေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံရဲ႕ ရႊံ႕ႏြံေတာဆီကို။ နည္းနည္း ေနာေနာ ပ႒ာန္းဆက္ေတာ့ မဟုတ္ေလာက္။ အားလံုးရဲ႕ပံုကို ႐ိုက္ယူႏိုင္ဖို႔ ေနာက္ဆံုးခ်န္ခဲ့ေပမယ့္ စိတ္ျမန ္ေျခေထာက္ ျမန္တဲ့ ကြၽန္မကေရွ႕ကိုျပန္ ေရာက္သြားတာပါပဲ။ UAE အဖြဲ႕ေတြက လိုက္လို႔မရ ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ကြၽက္စီကြၽက္စီနဲ႔ က်န္ခဲ့ၾကၿပီ။ ရႊံ႕ႏြံ ေတြဆီေရာက္ေတာ့မွ လမ္းေလွ်ာက္ ဖို႔ခက္ ေတာ့မယ္ဆိုတာ သိလုိက္ၿပီ။ နည္းနည္း လွမ္းၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာရႊံထဲစနစ္ၿပီ။ တစ္သွ်ဴးနဲ႔ ပတ္ၿပီး ဝတ္လာတဲ့ ဖိနပ္ေဟာင္းကလည္း သူ႔ရည္းစားေဟာင္းႏြံနဲ႔ ေတြ႕ ၿပီး အလြမ္းသယ္ ေနလိုက္တာ ခြာထုတ္လို႔ကိုမရ၊ ကိုယ့္ေျခ ေထာက္ပဲ ဖိနပ္ထဲကရေအာင္ထုတ္ၿပီး သူ႔ ကို ႏြံထဲခ်န္ခဲ့ေတာ့ ေျခဗလာနဲ႔ သတိထား ႐ုန္းေန ရတယ္။ ေဒသခံ ေတာေခါင္းအဖြဲ႕ကို လက္လွမ္းမီရာ လက္ဆြဲ၊ ခါးပတ္ဆြဲလုပ္ၿပီး ေလွ်ာက္ရၿပီေလ။ လက္ထဲက ကင္မရာကလည္း အေရးပါသမို႔ ယုယဂ႐ုစိုက္ ရေသး။ ေတာထဲေရာက္ရင္ ေတြ႕ရမယ့္ ပ်ားလပို႔ႀကီးေတြမွာ ပ်ားဖြပ္ျပဖို႔ ေဒသခံ ေတြက မီး႐ႈိ႕မယ့္ အရြက္စည္းေတြ ေပြ႕တဲ့လူကေပြ႕၊ ပ်ားရည္ပါတဲ့ ပ်ားဖေယာင္းထည့္ဖို႔ ပံုးေတြဒန္အိုးေတြ သယ္သူကသယ္နဲ႔။ လက္နက္ကိုင္ အေစာင့္ေတြ ကပါေသး။ သူတို႔ကို အေသးစိတ္ ဂ႐ုမစိုက္အား၊ ရႊံ႕ႏြံကေန႐ုန္း ဖို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားစိုက္ ေနရတယ္။ တာထဲအေတာ္ဝင္မိတဲ့အခါ ရႊံ႕ႏြံေတြသိပ္မေပ်ာ့ေတာ့သလို သြားမယ့္ လမ္းေလးမွာ လည္း အရြက္ရွည္ေတြ ခင္းထား ေတာ့ ရႊံ႕နစ္ျခင္း ျပႆနာမရွိေတာ့။ ျပႆနာမရွိလုိ႔ လမ္း ေလွ်ာက္ လို႔ အဆင္ေျပၿပီ မထင္ပါနဲ႔၊ ခင္းထားတဲ့ အရြက္ရဲ႕ အနားေတြက ဆူးေလးေတြ ခပ္စိပ္စိပ္ပါေတာ့ ဖိနပ္ မပါတဲ့ ေျခေထာက္နဲ႔ ေတြ႕ၾကၿပီေပါ့။ ရႊံ႕မနစ္ေတာ့ ေပမယ့္ ဆူးစူး မွာစိုးေတာ့ ေျခလွမ္းေတြကို သတိထားရင္း အပင္ရင္း ေတြနားက ရႊံ႕ေတြထဲ လွမ္းရျပန္ေပါ့။ ဒါေတာင္ ဆူးျခစ္မိ တာပါပဲ။ အဲဒီခ်ိန္မွာ သတိထားမိတာက သစ္ငုတ္တိုလံုးလံုး သြယ္ သြယ္ေလးေတြပါ။ အဲဒီ ငုတ္ေလး ေတြက ေျခေထာက္ လွမ္းရင္ မေခ်ာ္ေအာင္ ထိန္းေပးသလိုမ်ဳိးမို႔ အေတာ္ အဆင္ ေျပတယ္။ လမ္းတစ္ ေလွ်ာက္မွာ ပ်ားအိမ္ဖြဲ႕စပ်ားသလက္ေလးေတြ၊ ေရခ်ဳိနဲ႔ေရငန္ အစပ္မွာ ေပါက္ေလ့ရွိတဲ့ သစ္ကပ္ပင္ေတြ၊ ပ်ားေတြဝတ္ရည္စုပ္တဲ့ ပန္းေလး ေတြကို အရသာ  မခံႏိုင္ဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ထိန္းရင္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရေသးသေပါ့။ ကိုယ့္ကို ျပန္႐ိုက္ေပးမယ့္ သူကမလြယ္။ အဖြဲ႕ထဲကတစ္ဝက္ေလာက္က ႏြံေတာထဲမွာ မ႐ုန္းခ်င္တာနဲ႔ က်န္ခဲ့ၾကၿပီ။ အပင္ေတြက ဓနိ၊ သမဲ့၊ သေပါ့၊ ေရေခြး ေတာက္(စားလို႔မရ) အုန္းပင္ေသးလိုလို သင္ေပါင္းပင္၊ အရြက္က ဓားျပားသဖြယ္ျဖစ္ေန တဲ့ ငွက္ႀကီးေတာင္(မိႈ႐ိုးလို႔လည္းေခၚ၊ ေဆာင္းေလးပင္၊ ရွန္ကာ (ဗမာကေတာ့ ျမင္းကာပင္လို႔ေခၚ) ၊ ေရသခြတ္၊ ဂ်င္ပင္အစရွိသျဖင့္ ေပါ့ေလ၊ သမဲ့ပင္က အမ်ားဆံုးပါပဲ။ အရြက္ခြၽန္၊ အရြက္ဝိုင္း၊ အႏွစ္ ရွိ၊ အႏွစ္မဲ့၊ အမ်ဳိးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စံုတယ္။ ကိုယ္က ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚသူမဟုတ္ ေတာ့ အေသးစိတ္ မသိ။ ပ်ားလပို႔ႀကီးတြယ္ေနတဲ့ အပင္ကိုအေရာက္မွာ ပ်ားဖြပ္ျပဖို႔ ျပင္ၾက ၿပီ။ ေတာေခါင္းက ”ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရြက္ကိုမီး႐ႈိ႕ၿပီး ပ်ားအံုကို အေငြ႕ေတြ ေပးပါမယ္။ အဲဒီအခါမွာ ပ်ားေတြပ်ံလာတတ္တဲ့အတြက္ …”သူ႔စကားမဆံုးခင္မွာပဲ ကြၽန္မ အျမန္ျဖတ္ရၿပီ ”ကြၽန္မတို႔ ျပန္ထြက္ၿပီး ေတာစပ္နား ေရာက္မွ ပ်ားဖြပ္ပါ၊ ဒါမဟုတ္လည္း မဖြပ္ခ်င္ မဖြပ္ပါနဲ႔၊ ကြၽန္မ ပ်ားရည္ေသာက္ ဖူးပါတယ္။ကြၽန္မတို႔ဆီမွာလည္း ပ်ားရည္ေပါပါတယ္” ေပါ့။ ပ်ားလုိက္ရင္ ေျပးရမယ့္လမ္းက တစ္ လမ္းတည္း၊ အဲဒါကလည္း ရႊံ႕လမ္း၊ ဘယ့္ ႏွယ္ လြတ္ပါ့မလဲ။ ပံုမွန္ေလွ်ာက္ဖို႔ေတာင္ အႏုိင္ႏိုင္လုပ္ ေနရတာ၊ ထြက္ေျပးတယ္ဆို တာ လြယ္မွတ္လို႔။ ဓနိေျခာက္ေတြကို ဓနိစိမ္းေတြနဲ႔ အုပ္ၿပီး စည္းလာတဲ့ အရြက္ စည္းေတြဟာ မီး႐ႈိ႕ရင္ ရြက္ေျခာက္က ေလာင္ၿပီး ရြက္စိမ္းက မီးခိုးအူ ထြက္လာတာ မို႔ ပ်ားဖြပ္ဖို႔ လြယ္ပါတယ္။ ဒီေရေတာမွာ စြဲ တတ္တဲ့ ပ်ားေတြကယင္ပ်ား၊ သစ္ေခါင္းပ်ား ေတြပါပဲ။ သစ္ေခါင္းပ်ားေတြက သဘာဝအေလ်ာက္ သစ္ေခါင္းျဖစ္တဲ့ အပင္ေတြမွာ ပ်ားေတြအိမ္ဖြဲ႕ ေနၾကၿပီး မိုးတြင္းဆို လည္း မိုးခိုၿပီးသား ျဖစ္တာေပါ့။ အဲဒီ သစ္ေခါင္းပ်ားက ေဆး ဖက္ဝင္သလို ပ်ားရည္အရလည္း နည္း ေတာ့ တန္ဖိုးႀကီးတယ္။ ကမ္းနားျပန္ ေရာက္ေတာ့ ေရနဲ႔ကုန္းအစပ္မွာ ငါးသလဲထိုး  အရြယ္ ငါးေလး ေတြခုန္လိုက္၊ ေရထဲပါသြားလုိက္၊ ျပန္တက္ လာလိုက္နဲ႔ ဖားတစ္ပိုင္း ငါးတစ္ပိုင္း လိုပဲ။ သူတို႔ ဆီမွာ ‘မန္ႏူး’ ငါးလို႔ေခၚၿပီး ျမန္မာ ျပည္မွာေတာ့ ငါးဖ်ံေခၚမယ္ ထင္တယ္။ ညီႇလြန္းလို႔ မစားၾကပါတဲ့။ အဲဒီငါးေတြ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ျပန္အလွည့္မွာေတာ့ ရႊံ႕ထဲကို ဒူးေခါင္း ေက်ာ္ တဲ့အထိ နစ္ဝင္ပါေလေရာ။ လူသံုးေယာက္ ေလာက္ ဆြဲမမွ ရြံ႕ ထဲက ထြက္လာေတာ့တယ္။ ကိုယ္ အေလး ခ်ိန္ေပါင္ (၁၅ဝ)ကိုး။ ဆြဲမထားတဲ့ဒဏ္ေတြကို ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ခံရ ေတာ့မယ္ဆိုတာ မရိပ္မိခဲ့ဘူး။ ဘဂၤလား လူမ်ဳိးေတြကခင္စရာ ေကာင္းေအာင္ေဖာ္ေရြတတ္ ၾကတယ္ဆိုတာ ဒီခရီးမွာေတာ္ေတာ္ ခံစား မိၿပီ။ လူေတြရဲ႕ ႐ိုးသားတဲ့ႏွလံုးသားဟာ သူတို႔မ်က္ ႏွာေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ အခ်ဳိးက်ႏိုင္သလို ေျပာင္းျပန္ အခ်ဳိးက် တယ္ဆို ရင္လည္း မမွားႏိုင္ပါဘူး။ ကမ္းမွာ ကပ္ထားတဲ့ ေလွဝမ္းဗိုက္ထဲမွာ ေျခေထာက္ေတြ ေဆးၿပီး ခ်ိန္မွာေတာ့ ပ်ားရည္ပါတဲ့ ပ်ားဖေယာင္း လွီးလာတာေတြ ေရာက္လာပါၿပီ။ တစ္ေယာက္ နည္းနည္းစီဖဲ႔ၿပီး ပ်ားရည္စုပ္ ၾကတဲ့အခါ အေမာေျပ တဲ့ အဲဒီပ်ားရည္ရဲ႕ ခ်ဳိၿမိန္မႈကို ခုလိုစာေရးေနခ်ိန္ မွာေတာင္ တမ္းတမိရဲ႕။ ပ်ားဖေယာင္း ေတြကို လည္း ပီေကဝါးသလို ဝါးၿပီး ပ်ားရည္စုပ္ရတဲ့ အျဖစ္ဟာ သမား႐ိုးက်တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စက္ေလွအေသးနဲ႔ သေဘၤာဆီ ျပန္သြားၿပီး ႐ွဴရာဘန္ရဲ႕ ေတာတစ္ ေလွ်ာက္ကို ခံစားတဲ့အခါ အလွတရားက ကုန္းေပၚမွာေကာ၊ ေရထဲမွာေကာ ေတြ႕ရပါေရာလား။ ပုစြန္ ဖမ္းတဲ့ ေလွအုပ္စုေတြဟာ ပန္းခ်ီ ကားတစ္ခ်ပ္လိုလွေန တာပါပဲ။ သူတို႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ဘဝေတြကေကာ လွပပါ့မလားလို႔ ကြၽန္မကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ျဖစ္တယ္။ တံငါေလွအုပ္ဟာ ကုလား ဘုတ္ေလွႏွစ္စီးကို တစ္ပိုက္ႏႈန္း (ျမန္မာလိုေတာ့ က်ားပိုက္)နဲ႔ ေရစီးမွာခံၿပီး ငါးကို ၿမႇဳံးေထာင္သလို ဖမ္းၾကတယ္။ အဲဒီ ေလွႏွစ္စီးရဲ႕ၾကားထဲ မွာ အကူေလွနဲ႔ ငါးေဖာ္တယ္ဆိုေတာ့ သံုးစီး တစ္တြဲ အလုပ္လုပ္ၾက တယ္ေပါ့။ အဲဒီေလွအုပ္ေတြရဲ႕ ဟိုးဘက္မွာ ခပ္ပ်ပ်ျမင္ရတာက သူတို႔ မိသားစုေတြ ရွိၾကတဲ့တဲ ေလးေတြနဲ႔ တံငါရြာပါ။ သစ္ေတာကိုလည္းမွီ၊ ျမစ္ကို လည္းမွီလို႔ ႐ုန္း ကန္ေနတဲ့ သူတို႔ ဘဝဟာ ကြၽန္မတုိ႔ ရဲ႕ စံႏႈန္းနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ပင္ပန္းဆင္းရဲတယ္ ဆိုရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ဟာ ေနပူေအာက္က ျမစ္ျပင္ထက္မွာ ေက်ာဗလာနဲ႔ တစ္ေနကုန္ေနႏိုင္၊ ဒုကၡခံႏုိင္ တာကို ေတြ႕ရေတာ့ သူတို႔ ခံႏိုင္ရည္ရွိၾကမယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီး တစ္စင္းကိုေတြ႕ေတာ့လည္း မေန႔ညက ဆိပ္ ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ပတ္ၾကည့္ရင္းကပ္ထားတဲ့ MV-FAR EAST သေဘၤာႀကီးေပၚက ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေတြနဲ႔ လုပ္သားေတြကို သတိ ရမိျပန္ေရာ။သူတို႔ရဲ႕ တစ္ေန႔ တာအလုပ္က ဒါဒါပဲ ထပ္ေနမယ္ထင္ တယ္။ ပင္လယ္ထဲမွာဆိုလည္း သြားစရာက ကုန္းပတ္ေပၚသာ။ ခုလို ကမ္းကပ္ခ်ိန္မွာလည္း သြားစရာအေထြထူးမရွိတဲ့ မြန္ကလာ ဆိပ္ကမ္းလို မ်ဳိးဆို ေတာ့ဘဝကို ၿငီးေငြ႕တဲ့နိဗၺိႏၵဥာဏ္က သူတို႔ဆီ ျမန္ျမန္ကိန္း လိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ကြၽန္မတို႔ကိုေတြ႕ေတာ့ ျမန္မာေတြ သာမက သေဘၤာေပၚမွာ ပါလာတဲ့ အျခား သေဘၤာသား ေတြပါ အူျမဴးေနၾကေလ ရဲ႕။ ကြၽန္မတို႔ အဖြဲ႔သားေတြကလည္း ျမန္မာလူမ်ဳိးဆိုတာကို ကြၽန္မတို႔နဲ႔ တင္ခင္လို႔ အားမရ၊ သူတို႔ကပါ ျမန္မာသေဘၤာ သားေတြကို အမ်ဳိးေတြ႕ သလို ဝမ္းသားအားရနဲ႔။ ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္ေရး ဆိုတာ တမင္တကာ လုပ္လို႔ရတဲ့ အရာေတြ မဟုတ္မွန္း ပိုပို သိလာသလိုပါပဲ။ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ပ်ံသန္း ေနတဲ့ kingfisher ငွက္ျပာေလးေတြ၊ ေတာအစပ္က ဗ်ဳိင္းျဖဴေလးေတြဟာ လည္း ဒီေတာရဲ႕ အလွကို ျဖည့္ေပး ေနၾကသူေတြပါပဲ။သူတို႔ေခၚတဲ့ kingfisherဆိုတာ ဒီမွာကေတာ့ ပိန္ညႇင္း (ဘီညႇင္း)ငွက္လို႔ ေခၚမွာ ေပါ့။ ေရနားေနၿပီး ငါးစားတဲ့ ငွက္မို႔ ေတာ့ မဟုတ္လွဘူး ေပါ့ေလ။ သေဘၤာကို ျမစ္လယ္မွာရပ္ကာ စက္ေလွ အေသးနဲ႔ ကမ္းတစ္ခါ ျပန္ကပ္ ၿပီး လမုေတာ ေတြၾကည့္ၾက ျပန္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ ့႐ႊံ႕မနစ္ ေတာ့ ပါဘူး။ ေျမသားလမ္းအမာက ပါးပ်ဥ္း ပါက်ေနသလို ငုတ္ျပားႀကီးေတြနဲ႔ ဒီေရ ထိန္း ၾကတယ္။ ေတာထဲက အပင္ႀကီး ေတြ မွာလည္း ဒီေရေတာေပါက္ သစ္ခြလိုမ်ဳိးသစ္ကပ္ပင္၊ စြန္ပင္ေတြနဲ႔ ၾကက္တူေရြးပန္း၊ အာမဲလက္တံတို /ရွည္၊ ငွက္ႀကီး စလုပ္ပန္း ေတြဟာ သ႔ူအခ်ိန္နဲ႔သူ ေဝေဝဆာဆာ ပြင့္ၾကလိမ့္မယ္။ ကဏန္းေလးေတြလည္း ႏြံျပင္က က်င္းဝနားေလးေတြမွာ အစီအရီ။ တခ်ဳိ႕ကဏန္းေတြရဲ႕ လက္မက တစ္ဖက္တည္း ႀကီးေန တယ္။ ဒီေရတက္လာရင္ အဲဒီ လက္မနဲ႔ေျမႇာက္ၿပီး အခ်က္ျပကာ ေနရာေ႐ႊ႕ၾကလို႔ စစ္ခ်ီကဏန္းလို႔ ေခၚဆိုပဲ။ စစ္ခ်ီကဏန္းမို႔ သူတို႔တြင္းေဘးက ကဏန္းက်စ္ စာလံုးလံုး အစၥလာမ္ေတြရဲ႕ဝတ္ျပဳတဲ့ ရက္ျဖစ္သလို နက္ျဖန္ဟာလည္း သူတို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးေန႔ျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလပ္ရက္ေတြ ဆက္ေနတာမို႔ ႐ွဴရာဘန္ ဒီေရေတာကို အပန္းေျဖ ခရီးထြက္လာၾကတဲ့သူေတြမွ ငွက္တံငါတစ္မ်ဳိးပဲေပါ့။ ဒီလိုေနရာေတြမွာ ေမ်ာက္ေတြလည္း ေနပါတယ္။ ေမ်ာက္ေတြက ငါးလည္းဖမ္းစား၊ သစ္ရြက္သစ္ဖုလည္း စားၾကတဲ့ ေမ်ာက္တံငါမ်ဳိးေတြဆိုပဲ။ ေရနားနီးတဲ့ သတၱဝါေတြဆိုေတာ့ လူတံငါ၊ ငွက္တံငါ၊ ေမ်ာက္တံငါ ဆိုတဲ့ နာမ္စားေတြဟာ အထူးဆန္း ေတြ၊ သစ္သားေလွ်ာက္လွမ္း တံတား ရွည္ေတြနဲ႔မို႔ ဒီေရေတာ ဥယ်ာဥ္ကို ေအးေအးေဆးေဆး ေလ့လာလို႔ရပါၿပီ။ ေျမသားမာတဲ့ ေနရာတခ်ဳိ႕မွာ လူရွင္းခ်ိန္ဆို ေမ်ာက္တို႔၊ သမင္တို႔လာေလ့ရွိၾက တယ္တဲ့။ ဘဂၤလားေတာ္ဝင္က်ား ေတြလည္း ရံဖန္ ရံခါ ေတြ႕ရတဲ့ အ ေၾကာင္း၊ ဆိုက္ကလုန္း မုန္တိုင္း ဝင္လို႔ေရး ႀကီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ေတာမွာရွိတဲ့ တိရစၧာန္အေသ အေပ်ာက္လည္း မ်ားတတ္တဲ့ အေၾကာင္းကို ေဒသခံေတြက ရွင္းျပ ၾကပါ တယ္။ သီးသန္႔ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ သမင္ေတြကို ေတာ လည္လာၾကတဲ့ သူေတြက အာလူးေတြ ေကြၽး၊ ေမ်ာက္ ေတြကို သခြားသီးေတြ ေကြၽး ၾကေလရဲ႕။ မိေက်ာင္းကိုေတာ့ ၾကက္အရွင္နဲ႔ ျမႇဴဆြယ္ေခၚၿပီး ၾကည့္ၾကရတယ္။ ကိုယ့္ေရွ႕ တင္ပဲ အသက္ေပ်ာက္သြားတဲ့ ၾကက္ကို ေတြ႕ရေတာ့ စိတ္ကမသက္သာ။ ေၾသာ္ မိေက်ာင္းေလး တစ္ေကာင္ ေလာက္ျမင္ရဖို႔ အေရးငါ့ႏွယ္ ေနာ္…။သာေကတ မိေက်ာင္း ေမြးျမဴေရး စခန္းမွာဆို ေခ်ာင္းေဘး လတာျပင္ေပၚမွာ မိ ေက်ာင္းႀကီးေတြ အစီအရီေတာင္မွ က်ပ္လုိ႔ထပ္ ေနေသး။ ဒီေန႔ မတ္လ(၂၅) ရက္ေန႔ ဟာ ေသာၾကာေန႔ဆိုေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ လူေတြ မ်ားမွ ေတာ့ ဘဂၤလားမိန္းမလ်ာ ေတြလည္း ေတြ႕ရတာေပါ့။ ကြၽန္မကဓာတ္ပံု လွမ္းအ႐ိုက္မွာ ခါးေလးပါႏြဲ႕ျပ လိုက္ေသး။ သဘာဝတရားကေတာ့ ေနရာမေရြးပါေလ။ သူတို႔ရဲ႕ ႐ွဴရာ ဘန္ကိုလည္း ကမၻာ့ အလွဆံုး ဒီေရ ေတာအျဖစ္မဲေပးၾကဖို႔လည္း ေဆာ္ ၾသထားေလရဲ႕။ ကမၻာ့ သဘာဝ အံ့ဖြယ္(၇)ခုထဲမွာ သူတို႔ ပါဝင္ခ်င္ ေတာ့ ႀကိဳးစား ၾကမွာေပ့ါ။ ေတာထဲေရာက္လုိ႔ ခုနက ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ သစ္ငုတ္ေခ်ာေလးေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရမွ သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္ေနတဲ့ ငုတ္ေတြပါလားဆိုတာ သိရတာ။ အဲဒါေတြကို ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚေဒသမွာေတာ့ ‘ျဗဴး’လို႔ ေခၚပါ သတဲ့။ ေလ႐ွဴျမစ္ေပါ့၊ သမဲ့က ထြက္ တဲ့ျဗဴးက လက္သန္းအရြယ္၊ ဂ်င္ပင္၊ ကနစိုပင္ကထြက္တဲ့ ေလ႐ွဴျမစ္က သက္တမ္းေပၚ မူတည္ၿပီး ႀကီး၊ တခ်ဳိ႕ ေလးေတြကုိ မိုင္းလံုးလို႔ ေခၚၾက တယ္။ တြင္းနက္ရင္ နက္သေလာက္ မိုင္းလံုးေလးေတြမ်ားတာေပါ့ေလ။ ၾကည္ႏူးစရာေတြ၊ စူးစမ္းစရာ ေတြရွိေနတဲ့ အဲဒီ အရပ္မွာ ကြၽန္မတို႔အားလံုး ေမာေပမယ့္မနားအား။ စက္ေလွနဲ႔ သေဘၤာဆီ အျပန္လမ္း မွာေတာ့ ကိုတံငါတို႔ရဲ႕ ေလွႏွစ္စီးကို အနီးကပ္ေတြ႕ၿပီး စပ္စုေလ့လာ ၾက ျပန္ေရာ။ ေလွေပၚမွာ လူတစ္ရပ္ အျမင့္ မီးအုပ္ (သံုးဖက္ပိတ္၊ တစ္ ဖက္ဖြင့္)၊ ငါးထည့္ဖို႔ ပလိုင္းေတြ၊ ဖ်ံေလွာင္အိမ္၊ ငါးဖမ္းပစၥည္း၊ ေရစူးေက်ာက္၊ ေသာက္ေရ အိုး၊ စံုနဖာစိလို႔ပါပဲ။ ဖ်ံေတြက ေရထဲမွာ ဘယ္ေနရာ ငါးရွိလဲဆိုတာ ေရထဲငုပ္ ၾကည့္ၿပီး တပ္လွန္႔ေပး၊ လူက ဝါးလံုး ၂ ဖက္ ထိုးထားတဲ့ ပိုက္နဲ႔ဖမ္း၊ ဖ်ံ ေတြကို ငါးေလး၊ ပုစြန္ ေလးခ်ေကြၽး၊ ေလွနား ကပ္လာတဲ့ ဖ်ံရဲ႕ လည္ပင္း ကို ႀကိဳးစြပ္ၿပီး ေလွေပၚဆြဲတင္၊ သူ တို႔ကို မလိုေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလွာင္ အိမ္ထဲ ထည့္သြားနဲ႔ အေတာ္ စိတ္ဝင္စား စရာပဲ။ ဖ်ံရဲ႕သြားခြၽန္ ေတြ ဟာလည္း ထက္တာမို႔ ကိုက္ မိရင္ မလြယ္ႏိုင္။ ဖ်ံက်တယ္ဆိုုတဲ့ စကား ကို အဲဒီမွာမွ နားလည္တာ။ ေရထဲ ကေန အစာ ေတာင္းသံေတြ လည္း ဆူညံေနေရာပဲ။ ဖ်ံေတြနဲ႔ အၿပိဳင္ အသံထြက္ ေနတာ က ကြၽန္မတို႔ အုပ္စု ပဲ။ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့ ျမင္ ကြင္းဆိုေတာ့ ႐ိုက္ လုိက္ၾကတဲ့ မွတ္ တမ္းေတြ။ တံငါသည္ေတြကို လည္း ဟိုလို လုပ္ေပး ပါဦး၊ ဒီလို ဖမ္းျပပါဦးနဲ႔ အစံုလုပ္ ခိုင္းၿပီးမွ အားနာ လို႔ မုန္႔ဖိုးေတြေပးၾကနဲ႔ေပါ့။အဲဒီတံငါသည္ေတြနားကခြာ ၿပီး ကြၽန္မတို႔ သေဘၤာရပ္ထားတဲ့ ဆီ ဦးလွည့္လို႔ စက္ေလွ ထြက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ အေနာက္က ေနလိုက္ၿပီး ခဏ ေနဖို႔တားတယ္။ဟိုး …ေရွ႕မွာ ေရတပ္သေဘၤာႀကီး တစ္စီး ျဖတ္ေတာ့မွာမို႔ လိႈင္း႐ိုက္မွာစိုးလို႔ လိုက္တား တာေလ။ ကြၽန္မတို႔ စက္ေလွရပ္ ေစာင့္တာ ေတာင္ လႈိင္းအရွိန္ ေတြ ေၾကာင့္ လူးေန တာပဲ။ သဘၤာဆီျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဘန္ဂါလီလက္ရာ ငါး၊ပုစြန္ ဟင္းေတြကို လက္နဲ႔အားရ ပါးရ စားၾကတာ ေပ်ာ္စရာ။ (ကြၽန္မတို႔အဖြဲ႕ထဲမွာ UAE ႏိုင္ငံက သတင္းေထာက္ႏွစ္ေယာက္လည္း ပါေသးတယ္) ခရီးၾကမ္းေတြ ကို ေပ်ာ္ရႊင္ စရာအျဖစ္ ျဖတ္သန္းၿပီးခ်ိန္ မွာေတာ့ ကြၽန္မတို႔ အားလံုးရဲ႕ ရင္းႏွီးမႈက ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ထဲ စီးဝင္လာတဲ့ ျမစ္ေရေတြ တစ္သားတည္းျဖစ္သြားသလို အကန္႔အသတ္ မရွိ ေရာေႏွာဖလွယ္ႏိုင္ၾကၿပီ ေလ။ ေန႔လယ္စာ စားၿပီး သြားတဲ့ ကြၽန္မတို႔လူသိုက္ ထဲက ရွဖတ္(ဒူဘိုင္းမွ သတင္းေထာက္)က ဘဂၤလားေတာ္ဝင္ က်ားကို မေတြ႕ ရေသးလို႔ မခ်င့္မရဲျဖစ္ရင္း တကယ္ လို႔မ်ား က်ားရဲ႕ ေန႔လယ္စာ ဟာ သူသာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ေနရပ္က မိသားစုဆီကို ကြၽန္မက ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္း အဆင့္ဆင့္ကို ပို႔ေပးႏုိင္မယ္လို႔ ယံုေၾကာင္းနဲ႔ ကြၽန္မ ရဲ႕ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လက္ျမန္မႈကို ၾသဘာေပးၾကျပန္တယ္။ လိုက္ပို႔တဲ့ ဖာ႐ုဒ္ကလည္း က်ားကလူကို ကိုက္သတ္ တာအျပစ္မရွိေၾကာင္း ဒီေခတ္မွာ လူက က်ားကိုသတ္လွ်င္သာ အျပစ္ ရွိေၾကာင္းတို႔ကို ရယ္ပြဲဖြဲ႕မိၾကေလ ရာ…။ ဒီေဒသကက်ားေတြဟာ ႏြံ ေတာျဖစ္တာေၾကာင့္ သားငါးရွားလို႔ လူေတြကို သားေကာင္လို႔ထင္ ၾကတာ(ေရခ်ဳိရႏိုင္မႈ ခက္ခဲ တာ ေၾကာင့္ ေရငန္စပ္တဲ့ ေရကိုသာ ေသာက္ခြင့္ရတာ)ေၾကာင့္ စိတ္ တိုလြယ္ၾကတာ၊ ဆိုက္ကလုန္းေၾကာင့္ ေသတဲ့ သူေတြရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္း တို႔ေတြဟာ ကမ္းစပ္နား ေမ်ာပါ ေသာင္တင္ပါက က်ားေတြ ကပဲ စားသြားေလ့ရွိတာေတြကို ၾကားရေတာ့မွ ငါတို႔ သြားေလရာမွာ လက္နက္ကိုင္ ေတာေခါင္းေတြ လိုက္ပါ ေနတာဟာ က်ားလွန္႔ဖို႔ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္သြား တယ္။ သဘာဝအရင္း အျမစ္ေတြ ရွားပါးတဲ့ သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အရြယ္ အစားက ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ငါးပံု တစ္ပံုေလာက္ပဲ က်ယ္ဝန္းၿပီး လူဦးေရ က်ေတာ့ ကြၽန္မတို႔ထက္ ၃ ဆ ေလာက္ မ်ားတာဆိုေတာ့ ခက္ခဲမႈေတြၾကားမွာ ႐ုန္းကန္ရၿပီေပါ့။ ဒီအခါမွ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ကံေကာင္းျခင္းေတြ၊ အရင္းအျမစ္ ခ်မ္းသာ ျခင္းေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္မိေတာ့တယ္။ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံတြင္းမွာ ႏုိင္ငံတကာကလာၿပီး ရင္းႏွီွးျမႇဳပ္ႏွံရင္ရရွိတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္ကို ႏုိင္ငံျခားေငြျဖစ္ေအာင္ ဖလွယ္လို႔ရတဲ့ ကုန္ ပစၥည္းေတြ(သစ္၊ တြင္းထြက္၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕၊ စပါး)က အမ်ားႀကီး။ သူတို႔ဆီမွာက ဂုန္ေလွ်ာ္၊ ဆန္၊ သရက္၊ လက္ဖက္၊ အာလူး၊ ငွက္ေပ်ာ ေတြ ထြက္ေပမယ့္ သူတို႔ လူဦးေရအတြက္ ေလာက္ငေအာင္ လုပ္ရဦးမွာေလ။ အထည္ခ်ဳပ္ေတြကေနေတာ့ ႏိုင္ငံျခား ေငြဝင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက လည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ကို လက္တြဲေခၚတာေရာ၊ လုပ္အားခ သက္သာတာ ေၾကာင့္ ေရာ အဲဒီမွာ အထည္အပ္ေပးၾကပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ႏိုင္ငံျခား ေငြဝင္ႏိုင္တဲ့ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားေတြ စိတ္ဝင္စားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဒီလိုဒီေရေတာ ေတြနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ေနရပါၿပီ။ ရွားပါး တဲ့ အရင္းျမစ္ေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားေနရ တဲ့ သူတုိ႕လို ဝီရိယ မ်ဳိးနဲ႔သာ ေပါမ်ားတဲ့ အရင္းအျမစ္ေတြရွိတဲ့ ကြၽန္မတို႔ဆီမွာ ႀကိဳးစားရင္ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔အတူ ျမန္မာျပည္မွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ အခ်ိန္ျဖဳန္း သလိုမ်ဳိး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ မေတြ႔ ရတာေတြကို ပါသတိရမိလိုက္ တယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ျမစ္ေပါင္း (၃ဝဝ) ေက်ာ္ရွိၿပီး (၄၅)ခုက အိမ္ နီးခ်င္းေတြနဲ႔ မွ်သံုးရတယ္ဆိုေတာ့ အိႏၵိယနဲ႔ မွ်သံုးရတဲ့ ဂဂၤါျမစ္ေရ ျပႆနာကို အမွတ္ရမိျပန္ေရာ။ ဂဂၤါျမစ္အထက္မွာ ရွိေနတဲ့ အိႏၵိယ က ေရရွားပါးခ်ိန္မွာ ျမစ္ကိုပိတ္ၿပီး ေရကိုသံုး၊ မိုးမ်ားလာတဲ့ ရာသီမွာ ေရကိုလႊတ္ ခ်ေတာ့ ေအာက္ပိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ကေရလႊမ္း ေရာ။ အကယ္၍သာ တစ္ႏိုင္ငံ တည္း အျဖစ္တည္ရွိေနရင္ ဒီလို ျပႆနာေတြျဖစ္မွာ မဟုတ္ ေလာက္။ ကိုလုိနီစနစ္ရဲ႕ အေမြ အျဖစ္ အိႏၵိယကေန ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ သီရိလကၤာဆိုၿပီး သီးျခား ႏိုင္ငံေတြအျဖစ္ ခြဲထြက္ရာ ကရ လာတဲ့ ရလဒ္ေတြပဲလား။ ၁၁ ရာစုႏွစ္တုန္း ကေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ဟာ ႏွစ္ ေပါင္း(၄ဝဝ) ေလာက္တြင္ က်ယ္ခဲ့ပါသတဲ့။ အဲဒီတုန္းက မင္းက ဗုဒၶဘာသာ ကိုး ကြယ္ခဲ့တာ ကိုး။ ကြၽန္မတို႔က အေနာ္ရထာ၊ သူတို႔က အႏု႐ုဒၶါ၊ ရာဇဌာနီ၊ ခ်စ္၊ သုဝဏၰ ဘူမိစတဲ့ စကားလံုးေတြက အတူတူပါပဲတဲ့။ သူတို႔နဲ႔ကြၽန္မတို႔ တူတဲ့ စကားအသံုးေတြရွိ သလို မတူတဲ့ကံေတြ လည္းရွိရဲ႕။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ကံေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံ သားအျဖစ္ ဝမ္းသာရင္း ပိုႀကိဳးစား ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ သံမႈိေတြကို ခပ္နာနာ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီခရီးမွာ ရခဲ့တဲ့ဆူးျခစ္ ရာေတြ၊ ေသြးေျခဥ တာေတြ ေပ်ာက္ သြားေပမယ့္ ဘယ္ လိုမွ ေမ့ေပ်ာက္ လို႔ မရတဲ့ ဘန္ဂါလီ လူမ်ဳိး ေတြရဲ႕ ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္မႈ၊ ႐ိုးသားမႈ၊ သူတို႔ ရဲ႕ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ရမႈေတြဟာ ကြၽန္မ အေတြးထဲ အၿမဲရွိေနမွာပါ။ ရွိေန ေအာင္ လည္း ကြၽန္မသံုးတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ ေတြရဲ႕ ဖန္သား ေနာက္ခံ ပံုေတြမွာသူတို႔ေတြ ကြၽန္မကို လက္ ျပႏႈတ္ဆက္ေနတဲ့ ပံုေတြကို တင္ ထားတယ္။ ကြၽန္မ ဧည့္ခန္းထဲက ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ဓာတ္ပံု ေဘာင္ထဲမွာ လည္း အဲဒီခရီးမွာ ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ပံု ေတြ ရဲ႕ ဖိုင္ကိုထည့္ဖြင့္ထားတယ္။ သူ တို႔ ေတြရဲ႕ ပံုေတြျမင္တိုင္း ငါဘာ ျပန္လုပ္ေပးႏိုင္ မလဲလို႔လည္း စဥ္း စားမိတယ္။ ေလာေလာ ဆယ္ေတာ့ ဆုေတာင္းေမတၱာ ပို႔႐ံုေပါ့။ အခြင့္ အေရးရတဲ့ တစ္ခ်ိန္ ခ်ိန္ သာရွိခဲ့ရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ အလုပ္ ေတြလုပ္ရင္း ဒီ့ထက္ပိုတဲ့ ပ႒ာန္းဆက္ ေတြ ဆက္ႏိုင္ ပါေစလို႔…
ေငြေသာ္တာ

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>